Μετά την παρουσίαση του στην Έκθεση Φρανκφούρτης, το Megane R.S. – Το συμπαγές σπορ αυτοκίνητο της Renault – είναι έτοιμο για μια θεαματική επιστροφή. Το 2017, η Renault Sport γιορτάζει την 40η επέτειό της, με την αποστολή της να παραμένει αμετάβλητη: να δημιουργηθεί μια σαφής σχέση μεταξύ του μηχανοκίνητου αθλητισμού, της δέσμευσης της μάρκας για τη Formula 1 και τα στάνταρ αυτοκίνητα παραγωγής της: “Από τον αγώνες μέχρι το δρόμο”. Με 16 διαφορετικές παραλλαγές, το Mégane RS έχει συμβολίσει αυτή τη φιλοσοφία. Χάρη σε μια σειρά από τεχνολογίες που προέρχονται από κινητήρες, το Mégane RS έχει γίνει σημείο αναφοράς στον κόσμο των οδικών αυτοκινήτων υψηλής απόδοσης.
2004-2009: Μια νέα πρωτοβουλία της Renault Sport
Οι αθλητικές παραδόσεις της Renault τείνουν πολύ πιο μακριά από το πρώτο Megane R.S. Ήταν στη δεκαετία του 1950, υπό την επιρροή του Amédée Gordini, όταν η εταιρεία άρχισε να προσφέρει μαζικά παραγόμενα σπορ οχήματα που απολάμβαναν σημαντική επιτυχία. Περιέχονταν μερικά από τα πιο σπορ αυτοκίνητα όλων των εποχών, μεταξύ των οποίων και το R8 Gordini του 1964.
Στην κατηγορία αυτοκινήτων σαλούν, το Megane R.S. έγινε το πιο πρόσφατο μοντέλο σε μια ξεχωριστή αρχή που ξεκίνησε με το R12 Gordini, το οποίο κυκλοφόρησε κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1970. Το R11 Turbo δημιούργησε νέες προσδοκίες κατά τη διάρκεια της επόμενης δεκαετίας, προτού μεταβιβάσει το στέμμα του στο Renault 19 16S στη δεκαετία του 1990.
Το Megane 2 R.S. ήταν η ανταπόκριση της Renault στην ανάγκη να επεκταθεί η σπορ γκάμα της. Αρχικά παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2003, το Mégane R.S. άρχισε να πωλείται για πρώτη φορά το επόμενο έτος.
Αν και το πρώτο R.S. ίσως να έμοιαζε με ένα τυπικό Mégane 2 από απόσταση, μερικά βασικά χαρακτηριστικά του έδειχναν την σπορ περιβολή του, όπως και οι διπλοί απόληξη εξάτμισης του Clio V6. Ο ισχυρός σχεδιασμός του εμπρός μέρους περιελάμβανε μια εξατομικευμένη αεροδυναμική, μια ευρεία εισαγωγή αέρα για να διευκολύνει την ψύξη του κινητήρα και τα φώτα ομίχλης. Το Megane R.S. είχε επίσης μια ξεχωριστή πίσω αεροτομή και τα σπορ του πιστοποιητικά υπογραμμίστηκαν από τους τροχούς αλουμινίου 18 ιντσών και τη σήμανση Renault Sport.
Από το λανσάρισμα, το αυτοκίνητο επωφελήθηκε από μια αποκλειστική παλέτα επιλογών χρωμάτων, όπως τα Blood Orange, Technique Gray και Arctic Blue.
Ο κινητήρας F4RT
Η επιτυχία της πρώτης γενιάς Megane υποστηρίχθηκε από τον κινητήρα και το σασί της. Η τεχνική ομάδα επέλεξε την αποδεδειγμένη τεχνολογία, επιλέγοντας την έκδοση F4RT του γνωστού μπλοκ τύπου F. Η Renault είχε χρησιμοποιήσει προηγουμένως αυτόν τον τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο στο Avantime και την Laguna, καθώς και κάτω από το καπό του Clio RS. Οι μηχανικοί της Renault Sport μετέτρεψαν αυτό το μοτέρ ισχύος 165 ίππων σε 225 ίππους στο Mégane R.S. Ο F4RT RS, συμμορφώθηκε επίσης με τα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro4.
Ανεξάρτητη εμπρόσθια ανάρτηση άξονα, μια τολμηρή καινοτομία
Τέλος, αν αυτό το Mégane ξεχώριζε, οφείλεται σε ένα σασί που χαρακτηρίστηκε από μια αξιόλογη τεχνολογική εξέλιξη: μπροστινή ανάρτηση ανεξάρτητου άξονα διεύθυνσης.
2005-2009: Από την πίστα στο δρόμο
Κατά τη διάρκεια της παραγωγής του στο εργοστάσιο Dieppe της Renault από το 2004 έως το 2009, το Mégane R.S. δημιούργησε όχι λιγότερες από τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις – δύο εκδόσεις facelift και μια έκδοση ντιζελ (dCi) – για να ανταποκριθούν στις φιλοδοξίες της Renault Sport να μεταφέρει τα οφέλη των τεχνολογιών που έχουν αναπτυχθεί.
Με αυτό το πνεύμα, το 2005, μόλις εννέα μήνες μετά την εισαγωγή του αρχικού Mégane RS, εμφανίστηκε μια έκδοση «Trophy», εξοπλισμένη με ακόμα πιο ριζοσπαστικό πλαίσιο, Sport, σκληρότερα ελατήρια τόσο στο εμπρός μέρος (+ 25%) όσο και πίσω (+ 77%), 1mm-μικροτερο anti-roll bar, damper stops και την επιλογή απενεργοποίησης του ηλεκτρονικού προγράμματος ευστάθειας (ESP).
Με αυτό το νέο πλαίσιο, η Renault Sport προσέφερε δύο ξεχωριστές εκδόσεις – κάτι που θα συνεχιστεί από τις επόμενες γενιές (με το πλαίσιο Sport και Cup).
Βραβεία
Κατά τη διάρκεια της καριέρας του, το Mégane R.S. έχει κερδίσει αμέτρητα αναγνωρισμένα βραβεία. Το Γαλλικό περιοδικό Echappement αναγνώρισε τις ιδιότητές του με όχι λιγότερα από τρία βραβεία «Σπορ αυτοκίνητο της χρονιάς» (για την έκδοση F1 Team R26 το 2007, το R26.R το 2008 και το Trophy-R το 2014). Το διάσημο βρετανικό Evo αναγνώρισε την έκδοση F1 Team R26 του 2008.
Μαζί με τα άλλα μοντέλα της γκάμας Renault Sport, το Mégane R.S. κέρδισε το πολυπόθητο βραβείο Top Gear το 2009 στην κατηγορία «Κατασκευαστής της Χρονιάς».
2009-2017: MEGANE 3 R.S.
Το 2009, η επόμενη γενιά του Mégane R.S. αποκαλύφθηκε με δυναμική εμφάνιση coupé, που την έβαζε σε μια πιο τολμηρή ταυτότητα – εκείνη ενός καθημερινού σπορ αυτοκινήτου που ήταν επίσης ικανό να προσφέρει άψογη απόδοση στο δρόμο.
Πιο σπορ και πιο δυναμικό
Η παραγωγή του Mégane 3 R.S. – για να ευθυγραμμιστεί με εκείνη του πρότυπου Megane- μεταφέρθηκε από το Dieppe της Γαλλίας στο εργοστάσιο της Renault στην Παλένσια της Ισπανίας. Η κύρια γραμμή παραγωγής προσαρμόστηκε για να φιλοξενήσει το R.S., τις μεγαλύτερες διαστάσεις, την ευρεία μάσκα εισαγωγής αέρα, την αεροδυναμική μπροστινή λεπίδα τύπου F1, τον κεντρικό σωλήνα εξάτμισης και την πίσω αεροτομή. Από την πρώτη ματιά, αποπνέει αδιαμφισβήτητα σπορ έκκληση, ιδιαίτερα με το ολοκαίνουργιο σπορ κίτρινο χρώμα της Renault.
R.S. Monitor: μάθηση να οδηγείτε σαν επαγγελματίας
Ακριβώς όπως η καινοτόμος ανεξάρτητη διάταξη ανάρτησης του πρωτεύοντος άξονα της Renault ήταν συνώνυμη με το μοντέλο πρώτης γενιάς, το νέο Mégane R.S. χαρακτηρίστηκε από την εισαγωγή του R.S. Monitor. Αποκλειστικά από την Renault Sport, η τεχνολογία αυτή χρησιμοποιεί αισθητήρες και επιταχυνσιόμετρα για την καταγραφή ποικίλων πληροφοριών σχετικά με τον τρόπο οδήγησης του οχήματος πριν εμφανίσει τα δεδομένα αυτά στην κεντρική οθόνη. Αυτές οι πληροφορίες περιλαμβάνουν τις καταπονήσεις σε διάφορα μέρη του κινητήρα (πίεση στροβιλισμού, θερμοκρασία λαδιού) και γενικούς δείκτες επιδόσεων όπως το επίπεδο ισχύος και ροπής που χρησιμοποιούνται, προσθέτοντας μια επιπλέον διάσταση στην οδηγική εμπειρία. Όλα τα παραπάνω δεδομένα μπορούν στη συνέχεια να ταξινομηθούν για ανάλυση, στυλ οδηγού αγώνων.
2011-2016
Σύμφωνα με την τάση που διατηρείται από την πρώτη γενιά του μοντέλου, κάθε νέα έκδοση και εξέλιξη περιορισμένης έκδοσης είναι προοδευτικά πιο σπορ και πιο ριζοσπαστική από την προηγούμενη.
Μία ολοένα πιο μυώδης πρόταση
Το 2011, μια παραλλαγή του Trophy Mégane 3 R.S. εμφανίστηκε. Με βάση το πλαίσιο της έκδοσης Cup, ένας ισχυρότερος κινητήρας δημιούργησε ισχύς 265hp και ροπή 360Nm, γεγονός που το κατέστησε το ταχύτερο αυτοκίνητο μπροστινού τροχού στην αγορά. Ενώ μόλις 500 κομμάτια αρχικά είχαν κατασκευαστεί για παραγωγή, το Mégane 3 R.S. Trophy αποδείχθηκε τόσο μεγάλη επιτυχία με 1.068 οχήματα τελικά να βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής.
Η περιπέτεια Nürburgring!
Η ιστορία δεν θα ήταν πλήρης, χωρίς να αναφερθούμε στα ρεκόρ που επιτεύχθηκαν στο Nürburgring. Σε σχεδόν μια δεκαετία και μισή, έχει δημιουργήσει τρία νέα ρεκόρ γύρου γύρω από την θρυλική γερμανική πίστα – το φοβερό Nordschleife – το οποίο αποτελείται από όχι λιγότερες από 154 στροφές και πρόσφερε ψευδώνυμο της «Πράσινης Κόλασης».
Το 2008, το R26.R κάλυψε την απόσταση των 20.832 χιλιομέτρων σε 8m17s, πριν το R.S.Trophy 265 πάρει το ρεκόρ με χρόνο 8m7.97 τρία χρόνια αργότερα.
Τον Μάιο του 2014, ο οδηγός της Renault Sport, Laurent Hurgon, έσπασε το οκτάλεπτο φράγμα, ολοκληρώνοντας τον γύρο σε μόλις 7m54.36s πίσω από το τιμόνι του 275 Trophy-R.
Καθώς γίνεται το πρώτο όχημα με κίνηση στους εμπρός τροχούς που περνά κάτω από τα οκτώ λεπτά στο Nürburgring, το Mégane R.S. ανέβασε τον πήχη ψηλά ως το αναμφισβήτητο νέο σημείο αναφοράς στην κατηγορία του.
Το Mégane R.S.- ημερομηνίες ορόσημο
2004: Το πρώτο Mégane R.S. πωλείται
2005: Εισαγωγή της έκδοσης Trophy
2007: Έναρξη της έκδοσης F1 Team R26 και πρώτη διαθεσιμότητα ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης
2008: Το Mégane R26-R σπάει το ρεκόρ γύρου στο Nürburgring Nordschleife με χρόνο 8m17s
2010: Έναρξη του Mégane 3 R.S.
2015: Εισαγωγή του Mégane R.S. 275 Trophy-R με περιορισμένη παραγωγή μόνο 322 αυτοκινήτων
2017: Το ολοκαίνουργιο Mégane R.S. παρουσιάστηκε επίσημα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης