Ο Jean Ragnotti, γνωστός ως “Jeannot”, είναι ένας από τους αγαπημένους οδηγούς αγώνων ραλι και πίστας των Γάλλων. Η σταδιοδρομία του και ο μακρύς κατάλογος των νικών, όπως η νίκη του στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι στο Tour de Corse το 1982, είναι στενά συνδεδεμένα με τη Renault.
«Παρασκευή 7 Μαΐου 1982, 3.43 μ.μ. -« Ελαστικά βροχής, ναι », ο Jean-Marc Andrié, ο συνοδηγός μου, επαναλαμβάνεται στον πομπό ενδοεπικοινωνίας με μονότονη φωνή, ώστε να μην ενοχλεί την οδήγησή μου. Ζητάει από την τεχνική ομάδα να ετοιμάσει τα ελαστικά.
Το Tour de Corse, που ονομάστηκε το ράλι των 10.000 στροφών, καλύπτει τρεις μέρες αγώνων σε 1.600 χιλιόμετρα δρόμων με 1.200 χιλιόμετρα time trials. Αυτό το τοπίο των στροφών φουρκέτας δεν έχει ευθεία μεγαλύτερη από 80 μέτρα.
Μέχρι το τέλος της δεύτερης ημέρας αγώνων, φτάνουμε στο σημείο βοήθειας που βρίσκεται τρία χιλιόμετρα από τα τελικά time trials της ημέρας. Ο ουρανός είναι γκρίζος και τα σύννεφα πλησιάζουν. Ένας στρατός μηχανικών περιβάλλει το Renault 5 Turbo. Υπάρχουν 15 μηχανικοί, με επικεφαλής τον τεχνικό διευθυντή της Renault Sport, François Bernard. Γνωρίζω αυτά τα παιδιά εδώ και χρόνια. Γιορτάσαμε την νίκη στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο το προηγούμενο έτος, χάρη στην ευελιξία του Renault 5 Turbo, που είναι πραγματικά τόσο διασκεδαστικό και εύκολο στην οδήγηση. Έχουν την πλήρη εμπιστοσύνη μου. Δεν παρεμβαίνω ποτέ στο έργο τους. Ξέρω ότι κάνουν το καλύτερο και δίνουν το 100%. Κατά τη διάρκεια των λίγων λεπτών που χρειάζονται για να αλλάξουν τα ελαστικά – και χρησιμοποιούν επίσης το χρόνο για να συμπληρώσουν το καύσιμο – προσπαθώ να χαλαρώσω, κάνω αστεία. Τότε ο Jean-Marc και εγώ ξεκινάμε..
Ακούω τις – πολύ ακριβείς – σημειώσεις του που με προειδοποιούν για τα εμπόδια. Ο τόνος της φωνής του γίνεται όλο και πιο έντονος καθώς πλησιάζουμε σε μια στενή στροφή ή σε ένα ανώμαλο σημείο. Ξέρω τι πρέπει να κάνω επειδή λειτουργούμε πολύ καλά σαν ομάδα. Τώρα η βροχή αρχίζει να πέφτει. Σίγουρα λειτουργήσαμε άσωστα βάζοντας τα ελαστικά βροχής. Ο Jean-Claude Andruet, το σαφή φαβορί στον αγώνα με την Ferrari 308, με τον οποίο είμαστε από το ξεκίνημα σε μια μάχη στήθος με στήθος έφτασε λίγα λεπτά πίσω μας, δεν είχε κάνει το ίδιο. Δεν μπόρεσε να αντισταθμίσει αυτή τη θανατηφόρα καθυστέρηση στο υπόλοιπο ράλι. Χαμογελούσα από την αρχή του Tour de Corse. Όλα πάνε καλά. Ο Jean-Claude ήταν στην ουρά μου μέχρι να περάσω τη γραμμή τερματισμού την επόμενη μέρα. Στην πραγματικότητα ο αγώνας πήγε τόσο καλά που δεν μπορώ να σας πω πολλά περισσότερα γι ‘αυτό. Αυτό είναι αναμενόμενο, επειδή όταν δεν έχεις κανένα πρόβλημα σε έναν αγώνα, δεν υπάρχουν πολλά να πει για αυτό μετά … »
Συνέντευξη της Anaëlle Correc.
Βασίλισσα των Rallies
Το Renault 5 Turbo, με το παρατσούκλι “Βασίλισσα των Rallies”, ήταν εξοπλισμένο με έναν κεντρικά τοποθετημένο 4κύλινδρο (1397cc) υπερσυμπιεσμένο, 285 ιππων.