Από ένα συμβατικό πισωκίνητο, στις κομψές γραμμές του Gordini, το Renault 8 υπέστη όλες τις μετατροπές. Ας ρίξουμε μια ματιά πίσω σε έναν από τους θρύλους της Renault.
Πισωκίνητο Στυλ
Το 1962, έγιναν σημαντικές αλλαγές στην γκάμα των πισωκίνητων οχημάτων της Renault (κινητήρας στον πίσω μέρος). Οι πωλήσεις του Dauphine ήταν πτωτικές και η διοίκηση της γαλλικής εταιρείας αναζητούσε ένα καινοτόμο σχέδιο για να δώσει νέα ώθηση στις πωλήσεις. Η λύση? Να επισπευσθεί η έλευση του R8, που έκανε το ντεμπούτο του στις 16 Ιουνίου 1962, σχεδόν ένα χρόνο νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα!
Το R8 πήρε την σκυτάλη από το Dauphine διαθέτοντας έναν πιο τολμηρό και πιο εργονομικό σχεδιασμό. Σχεδιάστηκε από τον Barthaux και την εφευρετική ομάδα του. Τα πρωτοποριακά χαρακτηριστικά σχεδίασης περιελάμβαναν μια επιλογή από οκτώ κομψά χρώματα του αμαξώματος και με μεγάλες επιφάνειες τζαμιού. Από τεχνικής άποψης, η κύρια καινοτομία ήταν τα δισκόφρενα Bendix και στους τέσσερις τροχούς, για πρώτη φορά στην ιστορία!
Ωστόσο, το R8 υπέφερε από προβλήματα νεότητας και συνέχισε να συνδέεται με το Dauphine στο μυαλό του ευρέος κοινού. Αλλά το 1964, βρήκε έναν τρόπο να κάνει ένα όνομα για τον εαυτό του.
Τον Ιανουάριο του 1964 έκανε την εμφάνιση της μια ενισχυμένη έκδοση του R8. Με μέγιστη ταχύτητα 135 χιλιομέτρων/ώρα, και νέο κινητήρα 1.108 cm3, συνδυάστηκε με ένα πλήρως συγχρονισμένο κιβώτιο 4 ταχυτήτων. Το εσωτερικό διέθετε, μεταξύ άλλων χαρακτηριστικών, τα μπροστινά καθίσματα με ρυθμιζόμενες πλάτες, μπράτσα στις πόρτες, μαλακή ταπετσαρία από δερματίνη και καθρέφτη. Το R8 ανανεώθηκε … για μια πιο ευχάριστη εμπειρία των οδηγών.
Αλλά το καλύτερο από το R8 δεν το είχαμε δει ακόμη. Τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, η Renault παρουσίασε το νέο Gordini 1100 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. Αποκλειστικά σε ένα χρώμα που ονομάζεται “γαλλικό μπλε”, με δίδυμες λευκές γραμμές που διατρέχουν το μήκος του πλαισίου, δημιούργησε ένα νέο θρύλο: ένα αυτοκίνητο που έφερε συγκινήσεις της σπορ οδήγησης σε μια ολόκληρη γενιά.
Ένας θρύλος γεννιέται
Όπως και με τον Jean Rédélé για τα Alpine, η Renault ένωσε τις δυνάμεις της με έναν διάσημο οδηγό και μηχανικό για να κατασκευάσει αυτό το νέο σπορ μοντέλο. Ο Amédée Gordini γύρισε το μικρό R8 σε ένα high-powered racer αυτοκίνητο, σχεδόν διπλασιάζοντας την ισχύ του κινητήρα με κυλινδροκεφαλή της δικής του σχεδίασης και 2 εξαιρετικά carburetors Weber. Με το σύστημα πλαισίου, το τιμόνι, τα φρένα, τον εξοπλισμό και την κορυφαία ταχύτητα των 175 χλμ/ώρα, το Renault 8 ήταν κάτι απίθανο για την εποχή. Το 1966 ενισχύθηκε περαιτέρω ο κυβισμός του κινητήρα από τα αρχικά 1.108 cc στα 1.224 cc. Ταυτόχρονα, η γοητεία του ενισχύθηκε από δύο πρόσθετους προβολείς.
Το “Gorde” ήταν μια τεράστια επιτυχία, κερδίζοντας νίκες στο Tour de Corse (Κορσική), το Alpine Cup και το Monte-Carlo, καθώς και σε μια σειρά από ερασιτεχνικές εκδηλώσεις. Το 1966 λανσαρίστηκε το “Gordini Cup” που δημιουργήθηκε προς τιμήν του. Αυτό έφτασε το θρύλο του σε δημοφιλή επίπεδα και υπογράμμισε τις αναγνωρισμένες ιδιότητες αυτού του αυτοκινήτου με το εντυπωσιακό αθλητικό ρεκόρ του. Πολλοί οδηγοί ξεκίνησαν στο τιμόνι αυτού του αυτοκινήτου και εξακολουθούν να έχουν ευχάριστες αναμνήσεις από αυτό. Το 1970, το R8 Gordini έδωσε την σκυτάλη στο R12 Gordini.
Το δημοφιλές αυτοκίνητο σταδιακά έγινε ένα πραγματικά αγωνιστικό αυτοκίνητο για όλους. Οι νέοι από όλα τα κοινωνικά στρώματα ήταν σε θέση να ανακαλύψουν τη χαρά της οδήγησης ενός σπορ αυτοκινήτου. Συνολικά πωλήθηκαν 12.203 μονάδες: 2.623 με τον κινητήρα 1.100 και 9.580 με τον κινητήρα 1.300.
Το Gordini παραμένει ένας ασυναγώνιστος μύθος που άφησε το στίγμα του σε μια ολόκληρη γενιά.