Η Renault Sport είναι πιο γνωστή για τα Hot hatchbacks παγκοσμίως – αλλά η κληρονομιά της μάρκας ξεπερνά την ταπεινή στάμπα.
Γνωρίζουμε ότι η Renault Sport ξέρει και μπορεί να αναπτύξει κορυφαία hatchback, αλλά ξέρατε ότι η Renault Sport είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα αγωνιστικά τμήματα στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού;
Γεννημένη το 1976 από τη συγχώνευση δύο ξεχωριστών αγωνιστικών τμημάτων της Renault, Gordini και Alpine, η Renault Sport ξεκίνησε αρχικά από το εργοστάσιο Gordini στα νότια προάστια του Παρισιού.
Προηγουμένως, το έργο της ανάπτυξης κινητήρων και του πλαισίου χωρίστηκε μεταξύ των δύο οντοτήτων, αλλά μετά από μια επιθυμία για μεγαλύτερη ολοκλήρωση μεταξύ των δύο τμημάτων της Renault οι δύο συνενώθηκαν.
Χρειάστηκαν μόλις δύο χρόνια για το νέο μεταρρυθμισμένο τμήμα ανάπτυξης αγώνων να κερδίσει το πρώτο του διεθνές γεγονός, αλλά η επιτυχία της γαλλικής μάρκας δεν τελείωσε εκεί …
Οι σημαντικότερες στιγμές της Renault Sport στους αγώνες
Η Renault είναι ο μόνος κατασκευαστής που κερδίζει αγώνες υψηλού επιπέδου σε πέντε κατηγορίες μηχανοκίνητων αθλημάτων. Ξεκινώντας με την A442 στο Le Mans, αυτά είναι τα αυτοκίνητα που το έκαναν.
11 Ιουνίου 1978 – Πρώτη νίκη σπορ πρωτοτύπου αυτοκινήτου αντοχής
Το πρωτότυπο αγώνων αντοχής με το ψηλό airbox καθόρισε το σχήμα του Renault-Alpine A442, αλλά η νίκη του στο Le Mans το 1978 (σε τροποποιημένη μορφή A442B) εξασφάλισε τη θέση του στα βιβλία της ιστορίας. Η Renault κέρδισε τον αγώνα στην τρίτη προσπάθεια της με τον Didier Pironi και τον Jean-Pierre Jaussaud να κρατούν τους Wollek, Ickx και Barth’s με την Porsche 936 πίσω τους με μέση ταχύτητα 130.6 mph. Παραμένει η μοναδική νίκη της εταιρείας στο Le Mans.
1η Ιουλίου 1979 – Πρώτη νίκη στην Formula 1
Η Renault έκανε ντεμπούτο της υπερσυμπιεσμένης RS01 στο Βρετανικό Grand Prix το 1977, αλλά ήταν το 1979 όπου ο Jean-Pierre Jabouille την οδήγησε στην πρώτη νίκη της Formula 1, στο γαλλικό Grand Prix στη Ντιζόν. Ενώ τον αγώνα τον θυμόμαστε καλύτερα για την εκπληκτική μονομαχία μεταξύ Villeneuve και Arnoux για την δεύτερη θέση, η νίκη του JPJ ήταν η πρώτη νίκη μεταξύ πολλών για τη Renault και ιδιαίτερα για τους κινητήρες Renault – από το 2016, 168 Grands Prix έχουν κερδηθεί powerd by Renault.
1η Ιανουαρίου 1981 – Πρώτη νίκη στο WRC
Μετά από εννέα ώρες, πενήντα πέντε λεπτά και πενήντα πέντε δευτερόλεπτα ειδικών διαδρομών, ο Jean Ragnotti πέρασε τη γραμμή τερματισμού στο Ράλι του Μόντε Κάρλο το 1981 και έδωσε στη Renault την πρώτη της νίκη στο πρωτάθλημα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Η Renault είχε κερδίσει αγώνες ραλλυ μάλιστα (μεταξύ άλλων, με τα 8 Gordini και Renault-Alpine A110), αλλά το Renault 5 Turbo ήταν το πρώτο από τότε που η WRC κατηγορία έγινε μια επίσημα εγκεκριμένη σειρά αγώνων της FIA το 1973.
12 Σεπτεμβρίου 1993 – Πρώτη νίκη στο BTCC
Η εκστρατεία του BTCC της Renault έγινε συνώνυμη με τη Laguna στα μέσα της δεκαετίας του 1990, αλλά η πρώτη νίκη της μάρκας στην πραγματικότητα ήρθε με το απίθανο Renault 19 16v. Ο οδηγός ήταν πιο εξοικειωμένος: ο ελβετικός αστέρας Alain Menu, ο οποίος στη συνέχεια πήρε τον τίτλο του BTCC με τη Renault το 1997. Ένα υγρό Donington Park επέτρεψε στο Menu να περιορίσει το χάσμα από τους γρηγορότερους αντιπάλους, εξασφαλίζοντας μια δεύτερη θέση στην πρώτη κούρσα της ημέρας και την πρώτη νίκη της Renault στην δεύτερη κούρσα.
13 Δεκεμβρίου 2014 – Πρώτη νίκη στην Formula E
Είναι ελάχιστη έκπληξη ότι η Renault έχει καταστεί δεσπόζουσα δύναμη στη Formula E, καθώς η γαλλική μάρκα έχει οδηγήσει στην ανάπτυξη των ηλεκτρικών μονοθέσιων από την έναρξη της. Ο Ελβετός Buemi έδωσε στη Renault την πρώτη νίκη της στην Formula E: Κέρδισε το 3ο αγώνα της εναρκτήριας σεζόν, στο Punta del Este της Ουρουγουάης.