Το Spider δεν ήταν ένα τυπικό όχημα στην γκάμα της Renault. Ένα σπορ αυτοκίνητο που έδινε έμφαση στις συγκινήσεις παρά στην άνεση. Σχεδιασμένο και κατασκευασμένο από ενθουσιώδεις για ενθουσιώδεις…
Άλλο ένα showcar;
Στη δεκαετία του 1990, η Williams-Renault κυριάρχησε στα Grand Prix της Formula 1. Η επιτυχία αυτή έφερε στη Renault μεγάλη δημοσιότητα και η γαλλική εταιρεία αποφάσισε να αναπτύξει την γκάμα των σπορ οχημάτων της.
Η ιδέα για το Spider πήρε μορφή από το τολμηρό concept car που αποκαλύφθηκε από τη Renault στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1990. Το Laguna Roadster ήταν ένα ανοιχτό αυτοκίνητο χωρίς οροφή και παρμπρίζ, με μινιμαλιστικές γραμμές σχεδιασμού και πόρτες gullwing. Σε τίποτα δεν είχε σχέση με το μελλοντικό sedan. Έτσι, το 1993 η Renault έφερε τελικά ένα μοντέλο παραγωγής εξαιρετικά σπορ στην αγορά.

«Φωτεινό», ευκίνητο και ισχυρό
Μετά από εκτεταμένες μελέτες, η Renault παρήγαγε ένα πρωτότυπο εργασίας του Laguna Roadster. Η αρχική ιδέα ήταν να αναπτυχθεί ένα σπορ μοντέλο υψηλών επιδόσεων, με γνώμονα την οδήγηση σε πίστα. Ωστόσο, η ποιότητα του πρωτοτύπου ήταν τέτοια που η διοίκηση της Renault αποφάσισε να ακολουθήσει περαιτέρω την ιδέα. Ξεκίνησε την ιδέα της παραγωγής με τη βοήθεια της Nogaro Technologies, ειδικών στον σχεδιασμό αγωνιστικών οχημάτων.
Παρουσιάστηκε με τα λογότυπα της Renault Sport, συνέχισε την παράδοση της Alpine και το σχεδιασμό της χωρίς παραχωρήσεις. Το λεπτό μυώδες σώμα και οι τεντωμένες, υγρές γραμμές εκφράζουν κομψότητα και δύναμη. Και η απόδοσή του ήταν τόσο εντυπωσιακή όσο η εμφάνιση του: πίσω κινητήρας, ελαφρύς αλουμινένιος σκελετός (μειώνοντας το βάρος του κατά 930 κιλά). Ο κινητήρας 2 λίτρων προερχόταν από το Clio Williams (Renault F7R) με μέγιστη ισχύ τους 150 ίππους σε συνδυασμό με ένα 5-ταχυτο κιβώτιο ταχυτήτων.
Το Spider ήταν ένα αυτοκίνητο μινιμαλιστικής σχεδίασης: τα κάθισμα bucket και το roll cage έφερναν στο μυαλό τα μηχανοκίνητα σπορ. Δεν είχε υδραυλικό τιμόνι, ABS ή θέρμανση. Το Spider σχεδιάστηκε για να προσφέρει συγκινήσεις στην επιτάχυνση, το φρενάρισμα και τη βόλτα χωρίς τον προϋπολογισμό αγωνιστικών αυτοκινήτων. Ένα όνειρο για τη χαρά της οδήγησης στον ανοιχτό δρόμο …
Το κράνος είναι υποχρεωτικό
Το διθέσιο σπορ Spider παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1995. Συνεχίζοντας τη μακρά και γόνιμη συνεργασία που είχε παραγάγει οχήματα όπως το A110, η Renault ανέθεσε στο εργοστάσιο της Alpine στο Dieppe να κατασκευάσει το αυτοκίνητο.
Το Spider έλαβε μια αυθόρμητη, ενθουσιώδη υποδοχή τόσο από το κοινό όσο και από τους κριτικούς. Ήταν ένα αυτοκίνητο που έφερε το πνεύμα των μηχανοκίνητων σπορ στους γαλλικούς δρόμους. Οι οδηγοί πόλεων (και οι συνοδηγοί) έπρεπε να φορούν κράνη, καθώς δεν υπήρχε παρμπρίζ. Μια έκδοση με παρμπρίζ βγήκε ένα χρόνο αργότερα.
Κατασκευάστηκαν συνολικά 1.726 Spider, εκ των οποίων 80 Spider Trophy, για το ομώνυμο ενιαίο πρωτάθλημα.