Τα ανώτερα στελέχη της Nissan επιτάχυναν τον μυστικό σχεδιασμό έκτακτης ανάγκης για ενδεχόμενο διαχωρισμό από τη Renault, καθώς η πτώση του Carlos Ghosn συνεχίζει να αντηχεί μέσα στην 20ετή Συμμαχία.
Τα σχέδια περιλαμβάνουν το διαχωρισμό της μηχανικής και της μεταποίησης, καθώς και τις αλλαγές στο διοικητικό συμβούλιο της Nissan, σύμφωνα με διάφορες πηγές, και έχουν επιταχυνθεί από τη δραματική απόδραση του κ. Ghosn από την Ιαπωνία στα τέλη Δεκεμβρίου.
Η κίνηση για τον εντοπισμό δυνητικού διαχωρισμού είναι το τελευταίο σημάδι έντασης της Συμμαχίας που “έτρεχε” εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες ο κ. Ghosn, πρώην διευθύνοντας σύμβουλος και πρόεδρος και των δύο εταιρειών.
Παρά τις προσπάθειες βελτίωσης των σχέσεων και από τις δύο πλευρές, η συνεργασία με τη Renault έχει καταστεί τοξική, ενώ πολλά ανώτερα στελέχη της Nissan πιστεύουν τώρα ότι η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία είναι βαρίδι στην Ιαπωνική εταιρεία.
Μια πλήρης διάσπαση πιθανώς θα υποχρέωνε και τους δύο κατασκευαστές αυτοκινήτων να αναζητήσουν νέους συνεργάτες σε μια βιομηχανία που θα αντιμετωπίσει την πτώση των πωλήσεων και το αυξανόμενο κόστος από την μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα.
Θα άφηνε και τις δύο επιχειρήσεις μικρότερες σε μια εποχή που οι ανταγωνιστές τους ανακάμπτουν, ενώ η Fiat Chrysler και η PSA θα συγχωνευθούν και η Volkswagen και η Ford θα σχηματίσουν τη δική τους συμμαχία.
Προκαταρκτικές συζητήσεις για ένα χωρισμό έρχονται σε μια ιδιαίτερα ευαίσθητη στιγμή για τη Renault και τη Nissan.
Τις ερχόμενες εβδομάδες, ο Jean-Dominique Senard, πρόεδρος της Renault, πρόκειται να παρουσιάσει πολλά συνδυασμένα πρότζεκτ που αποσκοπούν να αποδείξουν ότι η Συμμαχία μπορεί να λειτουργήσει ακόμα. “Δεν μπορούμε να επιβιώσουμε αν δεν προχωρήσουμε γρήγορα”, δήλωσε ο κ. Senard στους Financial Times σε συνέντευξή του τον περασμένο μήνα.
Ένα πρόσωπο κοντά στη διοίκηση της Nissan δήλωσε ότι ο Makoto Uchida, ο νεοδιορισμένος διευθύνων σύμβουλος, συνεργάστηκε στενά με τον κ. Senard για να ξεκινήσει αυτά τα νέα πρότζεκτ.
Ο προγραμματισμός έκτακτης ανάγκης της Nissan επικεντρώθηκε στην μηχανική και την τεχνολογική πλευρά της επιχείρησης, σύμφωνα με τους ανθρώπους που είναι εξοικειωμένοι με το θέμα, συγκεκριμένα τι κέρδιζε η Nissan από τη Συμμαχία και τι θα χρειαζόταν αν ήταν υποχρεωμένη να παρέχει αυτά τα στοιχεία ανεξάρτητα.
Ακόμα και κατά τη διάρκεια της εποχής του Ghosn, όταν η Συμμαχία λειτουργούσε πιο ομαλά, οι άνθρωποι κοντά στη Nissan δήλωσαν ότι η δυσαρέσκεια αυξάνοταν μεταξύ ορισμένων μηχανικών για την ώθηση του πρώην προέδρου να συνδυάσει τη μηχανική και την κατασκευή, η οποία βρίσκεται στο επίκεντρο της τεχνολογίας του ιαπωνικού ομίλου.
Ωστόσο, η κατάληξη της Συμμαχίας θα ήταν οδυνηρή. Η αγοραστική λειτουργία είναι εντελώς συνδυασμένη, ενώ η Nissan ετοιμάζεται να δρομολογήσει την επόμενη τριετία το Ariya, ένα ηλεκτροκίνητο SUV, χρησιμοποιώντας μια νέα πλατφόρμα που αναπτύχθηκε μαζί με τη Renault.
Η Nissan και η Renault αρνήθηκαν να σχολιάσουν.