Το αφεντικό της γαλλικής εταιρείας αυτοκινήτων έδωσε μια μακροσκελή συνέντευξη στην Γερμανική Handelsblatt απαντώντας σε μια σειρά ερωτήσεων που αφορούν την Renault. Ας δούμε επιγραμματικά τα ερωτήματα και τις απαντήσεις του.
Μέσα σε πέντε χρόνια, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, Thierry Bolloré, αναμένει το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη, το οποίο θα κοστίζει 10.000 ευρώ. “Εργαζόμαστε πάνω σε αυτό και θα διαρκέσει πολύ λιγότερο από πέντε χρόνια για να φτάσει ένα τέτοιο αυτοκίνητο στην αγορά της Ευρώπης“. “Οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πρέπει να μειωθούν δραματικά, αυτό είναι μια αναγκαιότητα.”
Σε απάντηση στη συζήτηση για την αλλαγή του κλίματος, βλέπει το μέλλον στα ηλεκτροκίνητα και υβριδικά αυτοκίνητα: “Η αυτοκινητοβιομηχανία καταβάλλει μεγάλες προσπάθειες για να γίνει πιο πράσινη”. Από την άλλη πλευρά, θεωρεί ότι η τεχνολογία ντίζελ δέχθηκε ισχυρές πιέσεις, “Νομίζω ότι η δημόσια συζήτηση γύρω από τα ντίζελ της έδωσε την χαριστική βολή”, δήλωσε ο Bolloré.
Οι νομικές απαιτήσεις θα καθιστούσαν το καθαρό ντίζελ ακριβότερο. “Η τεχνολογία ντίζελ είναι σήμερα σε επίπεδο κόστους σε ανταγωνισμό με τους υβριδικούς και ηλεκτροκινητήρες, ειδικά για τα μικρά αυτοκίνητα. Ποια θα είναι η θέση του ντίζελ στο τέλος;” Ίσως σε λίγα χρόνια να βλέπουμε τα ντίζελ μόνο στην ύπαιθρο, όπου οι άνθρωποι έχουν ανάγκη να ταξιδεύουν μεγάλες αποστάσεις. “
Ο Bolloré βλέπει επισης μεγάλα προβλήματα στη βιομηχανία αυτοκινήτων. “Ο τομέας βρίσκεται σε κρίση.” Ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι ένα σκληρό Brexit.
Αλλά βλέπει και άλλα προβλήματα: “Η δυσκολία είναι ότι όλα τα προβλήματα έρχονται ταυτόχρονα, εκτός από την εμπορική σύγκρουση, την κρίση της Αργεντινής, κυρώσεις εναντίον του Ιράν και της Ρωσίας και, στη συνέχεια, το γεγονός ότι η κρίση των ντίζελ επιταχύνε την ανάπτυξη κανονισμών για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. “
Η ηλεκτροκίνηση, αλλά και η αυτόνομη οδήγηση θα αναγκάσουν τη βιομηχανία αυτοκινήτων να συνεργαστεί, πιστεύει ο Bolloré. Η ιδέα της συγχώνευσης της Renault και της Nissan έχει πέσει στο τραπέζι. “Συζητήσαμε αυτή την ιδέα αρκετές φορές με τη Nissan, αλλά παρέμεινε σε φάση συζήτησης. Αυτή δεν είναι η τρέχουσα κατεύθυνση.” Απορρίπτει σαφώς το σχέδιο της Nissan να αλλάξει τη μετοχική δομή: “Η δομή των μετόχων δεν έχει καμία σχέση με τη βιομηχανική πλευρά, δεν είναι προτεραιότητα για μένα.”
Όσον αφορά την Fiat Chrysler ανέφερε ότι δεν υπάρχει πρόοδος, η τελευταία προσπάθεια απέτυχε λόγω της απροθυμίας της γαλλικής κυβέρνησης. Ωστόσο, ο πρόεδρος της Renault δεν παραιτείται από την ελπίδα: “Φυσικά η βιομηχανική λογική πίσω από τη συμφωνία είναι ακόμα σωστή”. Και τέλος για την υπόθεση του Carlos Ghosn, ο Bolloré ανέφερε: “Όλες οι εσωτερικές έρευνες έχουν ολοκληρωθεί”.