Renault News
Renault Renault–Nissan-Mitsubishi Διεθνή Ειδήσεις

Το σχέδιο συγχώνευσης Renault-FCA απελευθερώνει νέες αβεβαιότητες σχετικά με τη Nissan

Μια πιθανή σύνδεση της Renault με την Fiat Chrysler θέτει ενδεχομένως σε δύσκολη θέση τη Nissan όσον αφορά την επιρροή, τη διαχείριση και ακόμη και τον προγραμματισμό των προϊόντων.

Πράγματι, μια πιθανή σύμπραξη φαίνεται να παραγκωνίζει την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία είναι κύριος μοχλός της παγκόσμιας συμμαχίας με την Renault για δύο δεκαετίες.

Η προτεινόμενη από την FCA 50-50 συγχώνευση με τη Renault είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη, διότι ακολουθεί την επανειλημμένη επανεκχώρηση της Nissan στις προσπάθειες της Renault για στενότερη ολοκλήρωση των λειτουργιών και της διαχείρισης.

Θα μπορούσε να περιθωριοποιήσει τη θέση της Nissan στον κόσμο της Renault ή ακόμα και να καταστήσει την Nissan περιττή σε μια σημαντική αγορά όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, όπου η FCA είναι πολύ ισχυρότερη στην σημαντική κατηγορία ελαφρών επαγγελματικών οχηματων.

Τέλος, η συνδυασμένη Renault-FCA θα μπορούσε να αποδυναμώσει τη διαπραγματευτική δύναμη της Nissan, αν θέλει ποτέ να διαπραγματευτεί μεγαλύτερη επιρροή ως προς την ισότητα ή να μεταρρυθμίσει τη δική της υπάρχουσα συμμαχία με τη Renault.

Η δομή της νέας εταιρείας θα φαίνεται επίσης να αμβλύνει τη διαχειριστική μόχλευση της Nissan. Το νέο συμβούλιο θα έχει 11 μέλη, τέσσερις από Renault και FCA, αλλά μόνο ένα από τη Nissan.

Η περιγραφή της συμφωνίας από την FCA κάνει μόνο αναφορά στην υπάρχουσα συμμαχία της Renault με τις Nissan και Mitsubishi Motors. Σε συνδυασμό με τον υπάρχοντα όγκο της συμμαχίας, η νέα δομή θα έχει παγκόσμιες πωλήσεις άνω των 15 εκατομμυρίων οχημάτων, καθιστώντας την Νο1 σε πωλήσεις παγκοσμίως, δήλωσε η FCA.

Οι Nissan και Mitsubishi, εν τω μεταξύ, θα μπορούσαν να αναμένουν να συγκεντρώσουν επιπλέον 1 δισεκατομμύριο ευρώ ετήσιων συνεργειών μέσω της προσθήκης της FCA στην ευρύτερη παγκόσμια εταιρική σχέση, ανέφερε η ανακοίνωση.

“Η FCA αναμένει – στο πλαίσιο μιας συνδυασμένης επιχείρησης με την Renault – να συνεργαστεί με τις συνεργαζόμενες εταιρείες της Συμμαχίας της Renault για τρόπους δημιουργίας πρόσθετης αξίας για όλα τα μέλη της Συμμαχίας”, ανέφερε η FCA. “Η FCA αναγνωρίζει τη θέση και τα επιτεύγματα των εταίρων της Renault και βλέπει σημαντικά αναμενόμενα οφέλη για όλα τα μέρη από την διευρυμένη συνεργασία”.

Η Nissan αρνήθηκε να σχολιάσει επίσημα τη συμφωνία Renault-FCA.

Οι άνθρωποι που είναι εξοικειωμένοι με την κατάσταση λένε ότι η Nissan δεν συμμετείχε στις συζητήσεις και δεν γνώριζε τις πολλές από τις λεπτομέρειες της. Πράγματι, όταν οι φήμες για πιθανή προσκόλληση εμφανίστηκαν για πρώτη φορά τον Μάρτιο, ο διευθύνων σύμβουλος της Nissan, Hiroto Saikawa, δήλωσε ότι “καθόλου” δεν έχει επίγνωση αυτών των συνομιλιών.

Δεν είναι σαφές τι σημαίνει η νέα δομή για τη διακυβέρνηση της Nissan. Αλλά φαίνεται να δίνει στη Nissan μικρότερη φωνή. Η Nissan φέρεται να έχει μόνο έναν υποψήφιο στο κοινό συμβούλιο.

Μετά από τη σύλληψη του Ghosn και την απομάκρυνση του στις 19 Νοεμβρίου ως προέδρου και των τριών συνεργαζόμενων εταιρειών – Renault, Nissan και Mitsubishi, η Nissan επαναδιαπραγματεύτηκε μια νέα δομή συμμαχίας με ένα τετραμελές επιχειρησιακό συμβούλιο της Συμμαχίας για τη λήψη αποφάσεων βάσει συναίνεσης.

Ο πρόεδρος της Renault, Jean-Dominique Senard, ο διευθύνων σύμβουλος της Renault Thierry Bollore, ο διευθύνων σύμβουλος της Nissan Saikawa και ο διευθύνων σύμβουλος της Mitsubishi Osamu Masuko. Δεν είναι σαφές πώς θα λειτουργούσε σε συνδυασμό με πιθανή συνεργασία FCA-Renault.

Σύμφωνα με την προτεινόμενη συμφωνία από την FCA, οι μέτοχοι της FCA και της Renault θα λάβουν ισοδύναμο μετοχικό κεφάλαιο στη συνδυασμένη εταιρεία. Η γαλλική κυβέρνηση, ο μεγαλύτερος μέτοχος της Renault, ωστόσο, δεν θα μεταφέρει τα διπλά της δικαιώματα ψήφου στη νέα οντότητα.

Η δήλωση της FCA στην οποία περιγράφεται η πρόταση για τη συγχώνευση δεν αναφέρει το πώς θα μπορούσαν να επηρεαστούν οι αμοιβαίες συμμετοχές της Nissan και της Renault. Η Nissan κατέχει μερίδιο 15%, χωρίς ψήφο στη Renault.

Δεν ήταν σαφές εάν αυτό θα μεταφερθεί ως ποσοστό συμμετοχής στη νέα εταιρεία.

Οι αναλυτές αναφέρουν ότι ένας μεγάλος κίνδυνος για τη Nissan υποσκάπτεται στην πολύ σημαντική αγορά της Βόρειας Αμερικής, ένα βασικό πεδίο μάχης για τα εμπορικά σήματα Jeep, Ram, Chrysler και Dodge της Nissan και της FCA.

Είναι παραδοσιακά η πιο σημαντική αγορά της Nissan, αλλά η Nissan αγωνίζεται εκεί ενάντια στην πτώση των πωλήσεων και τη μείωση των περιθωρίων κέρδους.

Η FCA θα προσφέρει ενδεχομένως νέα προϊόντα που θα μπορούσε να αναβαθμίσουν τη Nissan. Ή, εναλλακτικά, η Renault θα μπορούσε να αποφασίσει ότι η Nissan δεν είναι αρκετά ανταγωνιστική στις κατηγορίες που “πονάει” περισσότερο.

Ταυτόχρονα, η Nissan θα μπορούσε να διατηρήσει ένα ενδιαφέρον σημείο αξιοποιώντας τις δυνάμεις της σε ηλεκτροκίνητα οχήματα και αυτόνομη οδήγηση, περιοχές όπου η FCA θεωρείται συχνά ασθενέστερη.

Μην χάσεις...

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy