Renault News
RenaultΔιεθνήΕιδήσεις

Τουρκικό μποϊκοτάζ: γιατί η Renault είναι σχεδόν ανέγγιχτη

Η Renault είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός αυτοκινήτων στην Τουρκία. Συνδέεται με το συνταξιοδοτικό ταμείο του τουρκικού στρατού. Σε αυτό το πλαίσιο, είναι δύσκολο για τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν να επιτεθεί άμεσα στον Γάλλο κατασκευαστή, με παρουσία στην Τουρκία επί 50 χρόνια!

Πόσο μακριά μπορεί να προχωρήσει η εθνικο-θρησκευτική υπεροχή του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν; Μετά από τις προσβολές στον Γάλλο Πρόεδρο Εμμανουήλ Μακρόν και τις εκκλήσεις για μποϊκοτάζ γαλλικών προϊόντων, είναι έτοιμος ο Τούρκος Πρόεδρος να επιτεθεί στη Renault, μία από τις πιο δημοφιλείς μάρκες αυτοκινήτων στη χώρα του; Επικίνδυνο γι ‘αυτόν, επειδή η Renault είναι απλά η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας, πίσω από τη Ford Otosan. Η Renault παρήγαγε το 23,5% της τουρκικής παραγωγής οχημάτων πέρυσι, σε σύγκριση με 26,6% για τη Ford, 18,2% για την Toyota και 15,5% για την Tofas, τοπικό συνεργάτη της Fiat. Ακόμα καλύτερα: η τοπική εταιρεία Oyak-Renault ανήκει … 49% από τον ισχυρό όμιλο Oyak, το οποίο δεν είναι άλλο από το συνταξιοδοτικό ταμείο του τουρκικού στρατού που δημιουργήθηκε το 1961! Υπό αυτές τις συνθήκες, είναι δύσκολο για τον Ερντογάν να αντισταθμίσει τα συμφέροντα του δικού του στρατού.

50 χρόνια στην Τουρκία
Το ιστορικό εργοστάσιο της Bursa, το οποίο μόλις γιόρτασε την 50ή επέτειό του, είναι το δεύτερο κέντρο παραγωγής του ομίλου Renault στον κόσμο (εξαιρουμένου της Avtovaz στην Ρωσία), ακριβώς πίσω από το Ρουμανικό εργοστάσιο στο Pitesti. Με ετήσια χωρητικότητα 378.000 αυτοκίνητα και 920.000 κινητήρες, το εργοστάσιο Bursa πέρυσι κατασκεύασε 342.140 αυτοκίνητα, 507.000 κινητήρες, 226.000 κιβώτια ταχυτήτων, με 6.300 άτομα. Η Bursa, ένα εργοστάσιο που φημίζεται για την παραγωγικότητα και την ποιότητά του στο βιομηχανικό σύστημα της Renault, είναι ένα εργοστάσιο πολύ πιο σημαντικό για τη Renault αλλά και για την Τουρκία καθώς παράγει τα τρία τέταρτα του Clio V, αυτού τοπυ τόσο σημαντικού οχήματος για τη Renault. Μόλις άρχισε να παράγει αποκλειστικά την υβριδική του έκδοση. Ωστόσο, το Clio είναι μια από τις ναυαρχίδες των τουρκικών εξαγωγών αυτοκινήτων!

Μετεγκατάσταση του Clio V
Η Renault σχεδιάζει να “παράγει 450.000 Clio V ανά έτος”, σε ένα κανονικό έτος, σύμφωνα με εσωτερική πηγή. Επομένως, θα είναι εκ των προτέρων το πιο πρώτο μοντέλο σε παραγωγή του γαλλικού ομίλου, μπροστά από το Duster. Αυτό συνέβαινε ήδη με το Clio IV, που παράγεται επίσης στην Bursa. Η Renault επέλεξε από τις αρχές της δεκαετίας του 2010 να μεταφέρει την παραγωγή των μικρών αυτοκινήτων της στο τουρκικό εργοστάσιο. Ο Carlos Ghosn, ο πρώην διευθύνων σύμβουλος, είχε κληθεί ακόμη επειγόντως στο Elysee από τον τότε Γάλλο πρόεδρο Nicolas Sarkozy, ο οποίος ήθελε να εκφράσει την αποδοκιμασία του και να του ζητήσει εξηγήσεις.

Η Renault κατέχει σχεδόν το 18% της τουρκικής αγοράς (το 2019) με τη μάρκα Renault (13,6%) και τη θυγατρική της Dacia (4,2%). Έχει καλή φήμη που χρονολογείται από τις δεκαετίες του 1970 και του 1980, όταν το R12 ήταν το εθνικό αυτοκίνητο, με τα Tofas Murat (Fiat 124) και το Tofas Sahin (131). Συνολικά είχει κατασκευάσει 700.000 αντίτυπα στην Τουρκία από το 1971 έως το 1999, το R12 ήταν το αυτοκίνητο με τις καλύτερες πωλήσεις εκεί. Η Bursa κατασκέυαζε επίσης τα R19, Mégane, Fluence. Η κοινοπραξία με την Oyak επέτρεψε στη Renault να επιτυγχάνει πάντα πολιτικά στην τοπική πολιτική, χάρη στην επιρροή του στρατού.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική απορρήτου & cookies