Οδεύουμε προς το τέλος του downsizing, έρχονται μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρες;

Προκειμένου να ανταποκριθουν στα μελλοντικά πρότυπα εκπομπών ρύπων, οι μελλοντικοί κινητήρες θα μπορούσαν να κερδίσουν σε κυβισμό.

Το κυνήγι του CO2 που επιβλήθηκε κατά προτεραιότητα από τους διάφορους κανονισμούς ώθησε τα τελευταία χρόνια τους κατασκευαστές να εξοπλίσουν τα οχήματά τους με μικρότερους κινητήρες, αντισταθμίζοντας την πτώση του κυβισμού με την προσθήκη ενός turbo γνωστό ως downsizing.

Τα όρια της μείωσης
“Οι τεχνικές που έχουμε χρησιμοποιήσει για να μειώσουμε τον κυβισμό του κινητήρα δεν θα μας επιτρέψουν πλέον να ανταποκριθούμε στα πρότυπα εκπομπών ρύπων. Φτάνουμε στα όρια της μείωσης του μεγέθους”, δήλωσε ο Alain Raposo, επικεφαλής των κινητήρων της Renault Nissan. Ο Thomas Weber, επικεφαλής της έρευνας και ανάπτυξης της Mercedes, δήλωσε: “Γίνεται σαφές ότι ένας μικρός κινητήρας δεν αποτελεί πλεονέκτημα, γι ‘αυτό δεν ενδωσαμε στη μόδα των τρικυλινδρων κινητήρων”.

Η μείωση των εκπομπών μέσω όλο και πιο σύνθετων συστημάτων εξάτμισης θα ήταν υπερβολικά δαπανηρή για να προσαρμοστεί στα μικρά αυτοκίνητα. Πολλοί αναλυτές και φορείς της αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένουν αύξηση κυβισμού των μικρών κινητήρων στο μέλλον. Οι πετρελαιοκινητήρες κάτω των 1.5L και οι κινητήρες βενζίνης κάτω των 1.2L δεν θα μπορούσαν να πληρούν τα πρότυπα. Η Renault σχεδιάζει να εγκαταλείψει τον κινητήρα βενζίνης 0,9 λίτρων, υπέρ ενός μεγαλύτερου κινητήρα και να αυξήσει κατά περίπου 10% τον 1.6 λίτρων που είχε αντικαταστήσει τον 1.9 λίτρων.

Upsizing και υβριδισμός
Αυτή η ενδεχόμενη “αναβάθμιση” με στόχο τη μείωση των ΝΟχ και των σωματιδίων θα καθιστούσε ακόμη πιο δύσκολη την τήρηση των προτύπων CO2. Γι ‘αυτό, σύμφωνα με ορισμένους αναλυτές, το μέλλον της μείωσης θα ήταν μέσω της υβριδισμού των μικρών κινητήρων. Αυτή η μετατόπιση στη βιομηχανία θα ήταν επίσης δαπανηρή σε μια εποχή κατά την οποία οι κατασκευαστές επενδύουν ήδη σε μεγάλο βαθμό στην ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Από το 2019, τα οχήματα πρέπει να δοκιμάζονται για NOx υπό πραγματικές συνθήκες για έγκριση. Ισοδύναμες διαδικασίες για το CO2 και την κατανάλωση αναμένεται να ακολουθήσουν το 2021.

Source: news.autoplus.fr Image Source: Renault

Μπορεί να σας ενδιαφέρει...