Η Συμμαχια Renault-Nissan-Mitsubishi εργάζεται για την παραγωγή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου που θα χρησιμοποιεί μπαταρίες στερεάς κατάστασης ήδη από το 2025, σε μια κίνηση που την τοποθετεί ανάμεσα στους πρωτοπόρους στην παγκόσμια κούρσα για το λανσάρισμα της επόμενης γενιάς ηλεκτρικών οχημάτων.
Η μπαταρία στερεάς κατάστασης είναι μια τεχνολογία μπαταρίας που χρησιμοποιεί τόσο στερεά ηλεκτρόδια όσο και σταθερούς ηλεκτρολύτες, αντί των υγρών ή πολυμερών ηλεκτρολυτών που βρίσκονται σε μπαταρίες πολυμερών ιόντων λιθίου ή λιθίου.
“Η τεχνολογία υπόσχεται τεράστια πλεονεκτήματα σε σύγκριση με τις τρέχουσες μπαταρίες ιόντων λιθίου σε κόστος, πυκνότητα και θερμική σταθερότητα”, δήλωσε στους Financial Times ο Gilles Normand, επικεφαλής των ηλεκτρικών οχημάτων της Renault.
“Υπάρχουν πολλές προκλήσεις, αλλά σημειώνουμε πολύ καλή πρόοδο με στόχο να τεθεί στην αγορά πριν από το 2030 και μέχρι το 2025 εάν είναι δυνατόν”.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναπτύσσουν ηλεκτρικά οχήματα προκειμένου να επιτύχουν ολοένα και αυστηρότερους στόχους εκπομπών ρυπων και να καλύψουν τις πιθανότητες απαγόρευσης των παραδοσιακών κινητήρων σε ορισμένες πόλεις.
Ωστόσο, η υιοθέτηση τέτοιων αυτοκινήτων από τους καταναλωτές παραμένει μικροσκοπική, σε λιγότερο από το 1% των παγκόσμιων πωλήσεων, η οποία συγκρατείται από το κόστος της τρέχουσας τεχνολογίας, καθώς και από την υποτιθέμενη έλλειψη υποδομής χρέωσης.
Μέχρι το τέλος της επόμενης δεκαετίας, τα αυτοκίνητα με στερεά μπαταρία θα είναι καλά εδραιωμένα, ενώ η UBS προβλέπει ότι το 16% των παγκόσμιων πωλήσεων θα μπορούσε να φτάσει στα καθαρά ηλεκτρικά οχήματα.
Αυτό θα έδινε σε κάθε εταιρεία που πωλεί τέτοια οχήματα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων που χρησιμοποιούν υγρή τεχνολογία ιόντων λιθίου.
Η BMW έχει δηλώσει ότι πιστεύει ότι “η ικανότητα των μπαταριών θα αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα επιλογής” μεταξύ των αυτοκινητιστών.
Η συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi επένδυσε στο ιωνικό υλικό, μια αρχή που εργάζεται σε τεχνολογία στερεών καταστάσεων, που ξεκίνησε νωρίτερα αυτό το έτος, χρησιμοποιώντας χρήματα από το νέο ταμείο κεφαλαίων ύψους 1 δισ. Δολαρίων για την υποστήριξη νέων καινοτομιών.
Η Nissan, η Renault και η Mitsubishi έχουν πουλήσει μεταξύ τους περισσότερα από 500.000 ηλεκτρικά οχήματα, όλα με τη χρήση υγρών μπαταριών ιόντων λιθίου.
Source: Financial Times