Η Nissan ανησυχεί όλο και περισσότερο για τον κορυφαίο της μέτοχο, την Renault. Η γαλλική κυβέρνηση, ο μεγαλύτερος μέτοχος της Renault, πιέζει την αυτοκινητοβιομηχανία της να ενσωματώσει τις επιχειρήσεις των δύο εταιρειών.
Οι φήμες άναψαν ξανά προ ημερών με σχεδόν όλα τα μέσα να μιλούν για σηζητησεις των δυο πλευρών για συγχώνευση. (Διαβάστε περισσότερα).
Η γαλλική κυβέρνηση κατέχει το 15,01% της Renault, η οποία κατέχει το 43,4% της Nissan. Η Nissan, με τη σειρά της, κατέχει το 15% της Renault.
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να διατηρήσει την ανεξαρτησία της και τώρα αντιλαμβάνεται ότι ο Carlos Ghosn, ο οποίος είναι πρόεδρος και των δύο εταιρειών, αρχίζει να συνεργάζεται με τη γαλλική κυβέρνηση.
Σύμφωνα με πηγές, η γαλλική κυβέρνηση μιλάει σε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα για το πώς θα οι δύο εταιρείες θα ενσωματώσουν τις δραστηριότητές τους.
Οι πηγές ανέφεραν πρόσφατες αναφορές σχετικά με μια πιθανή συγχώνευση της Renault-Nissan που διενήργησαν μη ιαπωνικά πρακτορεία ειδήσεων μπορεί να είναι μέρος της στρατηγικής της γαλλικής κυβέρνησης να φέρει τις εταιρείες μαζί πριν από τη γενική συνέλευση των μετόχων της Renault στα μέσα Ιουνίου.
Αν και η διοίκηση της Nissan είναι ανοικτή σε προτάσεις για περαιτέρω συνεργασία, “δεν υπάρχει τρόπος” να δεχτεί μια συγχώνευση ή επιχειρηματική ολοκλήρωση, δήλωσε εκτελεστικό οργανο της Nissan.
Η γαλλική κυβέρνηση έχει δείξει ότι θα ήθελε να επηρεάσει τη Nissan και να την βοηθήσει να διευρύνει τη βιομηχανία της Γαλλίας. Αλλά τον Δεκέμβριο του 2015, το Παρίσι συμφώνησε με τις δύο εταιρείες ότι δεν θα παρέμβει στη διαχείριση της Nissan. Ταυτόχρονα, αναγνώρισε ότι η Nissan έχει το δικαίωμα να αυξήσει το μερίδιό της στη Renault ως απάντηση σε οποιαδήποτε ανεπιθύμητη παρέμβαση στις αποφάσεις της Nissan.
Αυτό δίνει στη Nissan ένα μέσο για να πολεμήσει. Εάν η Nissan αυξήσει το μερίδιό της στην Renault σε 25% ή υψηλότερα, τότε τα δικαιώματα ψήφου επί των μετοχών της Renault στη Nissan θα ακυρωθούν σύμφωνα με τις διατάξεις του Japan’s Companies Act.
Ο Ghosn απέκλεισε την παρέμβαση της γαλλικής κυβέρνησης όταν ήταν ο διευθύνων σύμβουλος της Nissan, μια θέση που άφησε τον Απρίλιο του 2017. Η γαλλική κυβέρνηση τώρα πιέζει τον Ghosn ζητώντας του να αναζωογονήσει τη διοίκηση της Renault. Με άλλα λόγια, προτείνει ότι ο Ghosn να απομακρυνθεί ως CEO.
Το Παρίσι έχει επίσης επισημάνει ότι έχει επιβάλει αρκετούς όρους στο Ghosn που πρέπει να εφαρμόσει αν θέλει να κρατήσει τη θέση του.
Source: nikkei.com