Η έναρξη ισχύος, τον περασμένο Σεπτέμβριο, του νέου προτύπου των εκπομπών WLTP οδήγησε ουσιαστικά σε όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να ενημερώσουν τη γκάμα μοντέλων τους, με μηχανικές εξελίξεις προσαρμοσμένες στις νέες απαιτήσεις. Η Dacia, έχει επιβεβαιώσει πως ένα τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα πωλήσεών τους, το Duster, θα διαθέτει μια πλήρη γκάμα νέων κινητήρων βενζίνης, ντίζελ και LPG.
Ο βασιλιάς των φθηνών SUV παρουσιάζει ως μία από τις κύριες εξαιρετικές μηχανικές καινοτομίες του τη διαθεσιμότητα δυο νέων κινητήρων βενζίνης και Υγραερίου. Η έκδοση υγραερίου θα υιοθετήσει την ονομασία 1.6 SCe 115 HP LPG και θα βασίζεται στον προηγούμενο ατμοσφαιρικό 1.6 λίτρων κατάλληλα βελτιστοποιημένο ώστε να συμμορφώνεται με τα νέα περιβαλλοντικά πρότυπα.
Για τους οδηγούς που προτιμούν τη βενζίνη, εκτός από αυτή την έκδοση διπλού καυσίμου με LPG, θα έχουν επίσης τη δυνατότητα να επιλέξει τον νέο turbo κινητήρα 1.3 Energy TCe που αναπτύχθηκε από τη Renault-Nissan εξοπλισμένο με ένα ειδικό σύστημα φίλτρων σωματιδίων για κινητήρες βενζίνης. Στην περίπτωση του SUV της ρουμανικής μάρκας, αυτός ο 1.3 Energy TCe μπορεί να επιλεγεί σε επίπεδα ισχύος 130 και 150 HP. Θυμηθείτε ότι αυτό το νέο μπλοκ 1.3 TCe θα αντικαταστήσει το προηγούμενο 1.2 TCe των 125 HP.
Παρά τις διώξεις στις οποίες υποβλήθηκε το Diesel κατά τους τελευταίους μήνες, τα εμπορικά σήματα αυτοκινήτων θεωρούν ότι το καύσιμο αυτό έχει ακόμα πολύ μέλλον. Στην περίπτωση της Renault-Nissan, ο γαλλο-ιαπωνικός γίγαντας εισήγαγε αρκετές εξελίξεις και τεχνολογίες για να κάνει τους νέους και ανανεωμένους κινητήρες ντίζελ τους λιγότερο ρυπογόνους και αποτελεσματικούς.
Ο δημοφιλής κινητήρας 1.5 dCi, ο οποίος εισήχθη σε πολλά αυτοκίνητα και SUV της Renault-Nissan, υιοθετεί τη νέα τεχνολογία Blue dCi. Σε αυτό, προκειμένου να μειωθούν περαιτέρω τα σωματίδια ρύπων PM και τα οξείδια του αζώτου NOx, έγιναν αρκετές βελτιώσεις στην εξάτμιση με έναν καταλυτικό μετατροπέα οξείδωσης (καταλύτης) με τεχνολογία Selective Catalytic Reduction (SCR). Παράλληλα, το ειδικό πρόσθετο AdBlue (χημικό μείγμα ουρίας και νερού) ενίεται επίσης για περαιτέρω μείωση των εκπομπών.
Ο Blue dCi του Dacia Duster 2019 διατηρείται στα 1,5 λίτρα, αν και αυτό που διαφέρει είναι τα επίπεδα ισχύος που ανακοινώθηκαν για τις νέες εκδόσεις 95 και 115 HP, αντίστοιχα, σε σύγκριση με τις προηγούμενες παραλλαγές των 90 και 110 ίππων. Τα επίσημα δεδομένα που δηλώνονται στη μέγιστη ροπή αυξάνονται ελαφρώς στα 240 Nm (+ 30 Nm περισσότερο από πριν) για το Blue dCi των 95 HP, ενώ η ισχυρότερη έκδοση Blue dCi των 115 HP δεν αλλάζει τη μέγιστη ροπή των 260 Nm.
Όσον αφορά τα δεδομένα κατανάλωσης και τις εκπομπές CO2, για τους νέους κινητήρες 1.5 Blue dCi του Duster 2019 ανακοινώνεται μέση 4,4 l / 100 km και επίπεδο CO2 115 km. Όσον αφορά τα δεδομένα απόδοσης, για την έκδοση 95 hp δηλώνεται επιτάχυνση από 0 έως 100 km / h σε 12,6 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 167 km / h, ενώ για την πιο ισχυρή παραλλαγή dCi των 115 ίππων τα 0 έως 100 km / h υπολογίζεται σε 10,5 δευτερόλεπτα και η δηλούμενη μέγιστη ταχύτητα είναι 179 km / h.
(autopista.es)