Με την ανανέωση του ως CEO της Renault, ο Carlos Ghosn θα πρέπει να εδραιώσει τη Συμμαχία, η οποία θα μπορούσε να απειληθεί από τις γαλλικές ευαισθησίες. Ο Εμμανουήλ Μακρόν θέλει να διατηρήσει τις στρατηγικές ισορροπίες.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο Carlos Ghosn θα παραμείνει Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, με μια νέα τετραετή θητεία. Με τον υπ αριθμών 2 να φέρεται να είναι ο Thierry Bolloré, επί του παρόντος διευθυντής για την ανταγωνιστικότητα του Ομίλου.
Αυτό το σενάριο θα πρέπει να επιτρέψει τη διασφάλιση μιας μετάβασης, όπου η θέση του CEO πρέπει να δόθηκε σαν υπόσχεση στον Bolloré. Τον ώθησε το γαλλικό κράτος, το οποίο κατέχει το 15% της Renault και έχει ένα στόχο: να αφήσει χρόνο για τον Carlos Ghosn να εδραιώσει τη Συμμαχία, η οποία ενσωμάτωσε τη Mitsubishi το 2016, και δεν είναι ένας Όμιλος, αλλά μια σούπερ εταιρική σχέση. Οι εταιρείες συνδέονται με μετοχές, η Renault κατέχει το 43% της Nissan και η Nissan το 15% της Renault.
Ο Ghosn θα έχει επομένως το καθήκον να εδραιώσει τη Συμμαχία, ένα δύσκολο έργο, στο οποίο τίθενται σε λειτουργία οι εθνικές ευαισθησίες. Το κράτος έχει την πρόθεση να δει μια γαλλική παραμονή στον έλεγχο της Συμμαχίας, ενώ οι Ιάπωνες θα ήθελαν να ανεβούν σε επίπεδο εξουσίας σε σχέση με το βάρος των πωλήσεών της. Το 2017, ο όμιλος Nissan πώλησε 5,82 εκατομμύρια παγκοσμίως, σε σύγκριση με 3,76 εκατομμύρια για τον όμιλο Renault.
Κατά τη διάρκεια συνάντησης με τον Τύπο, ο Εμμανουήλ Μακρόν μίλησε για το θέμα αυτό, αναφέροντας τη βούλησή του να έχει έναν σαφή χάρτη πορείας που να επιτρέπει την πλήρη υπεράσπιση των συμφερόντων της Renault, της Συμμαχίας και των γαλλικών βιομηχανικών εργοστασίων. Ο Γάλλος Πρόεδρος επιθυμεί μια Συμμαχία όσο το δυνατόν πιο ανταγωνιστική, επειδή είναι καλό για τη χώρα του. Όσον αφορά την ισορροπία ισχύος μεταξύ των εμπορικών σημάτων, είπε “ελπίζω ότι οι στρατηγικές ισορροπίες της Συμμαχίας να διατηρηθούν καλά”.