Renault News
Renault Renault–Nissan-Mitsubishi Διεθνή

Η απομάκρυνση του Bollore της Renault ανοίγει το δρόμο για την συγχώνευση με την Fiat Chrysler;

Τουλάχιστον, η απομάκρυνση του CEO της Renault Thierry Bollore θα βοηθήσει τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία να επιδιορθώσει τη χαμένη σχέση της με τη Nissan.

Σε δεύτερό χρόνο, θα μπορούσε επίσης να ανοίξει το δρόμο για μια αναζωπύρωση της προσπάθειας του προέδρου Jean-Dominique Senard να συγχωνεύσει τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία με τη Fiat Chrysler Automobiles.

Η απομάκρυνση του Bollore την Παρασκευή από το διοικητικό συμβούλιο της Renault, λίγες μόνο ημέρες μετά την επιλογή της νέας ηγεσίας από τη Nissan, δίνει στους εταίρους μια νέα ευκαιρία να ξεπεράσουν τις διαφορές τους και να αποχωρήσουν από τη σκιά του πρώην προέδρου τους Carlos Ghosn.

Στην Nissan, ο Bollore θεωρήθηκε ως μια αρνητική κληρονομιά από την εποχή του Ghosn, σύμφωνα με τους ανθρώπους που είναι εξοικειωμένοι με το θέμα, και ένα εμπόδιο για την εξάλειψη των διαφορών τους. Η αποχώρηση του μπορεί επίσης να αποτελέσει τη βάση για τη γαλλική και την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία να αναζητήσουν ευρύτερη συνεργασία.

“Η Fiat χρειάζεται ακόμα έναν συνεργάτη και η Nissan χρειάζεται βοήθεια περισσότερο από ποτέ”, δήλωσε ο Tom Narayan, αναλυτής της RBC Capital Markets στο Λονδίνο.

Μιλώντας στους δημοσιογράφους την Παρασκευή, ο Senard απέφυγε να μιλήσει για την FCA, λέγοντας ότι προς το παρόν δεν υπάρχει πρόταση στο τραπέζι. Αντ ‘αυτού, δικαιολόγησε την απόφαση να αντικαταστήσει τον Bollore με την ανάγκη να επανέλθουν οι σχέσεις με τη Nissan.

“Η νέα ζωή στη συμμαχία απαιτεί νέα διακυβέρνηση”, δήλωσε ο Senard. “Δεν υπάρχει μέλλον για τη Renault χωρίς τη συμμαχία”.

Ωστόσο, ο Senard κατέστησε σαφές μόνο τον περασμένο μήνα ότι θα είναι ανοικτός σε ένα νέο deal με την FCA. Η απόκτηση της υποστήριξης της Nissan θα ήταν προαπαιτούμενο, καθώς η αποτυχία της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας να υποστηρίξει μια συγχώνευση τον Ιούνιο βοήθησε να βυθιστεί η πρόταση.

Ένας εκπρόσωπος της FCA αρνήθηκε να σχολιάσει. Η εκπρόσωπος της Nissan, Azusa Momose, αρνήθηκε να σχολιάσει την αλλαγή του Διευθύνοντος Συμβούλου της Renault.

Η Nissan έχει δηλώσει ότι επιδιώκει περισσότερη δύναμη στην συνεργασία τους. Αλλά αυτή η ζήτηση γνώρισε αντίσταση από τη Renault και τη γαλλική κυβέρνηση, τον σημαντικότερο μέτοχο της Renault.

Η Renault κατέχει το 43% της Nissan με δικαιώματα ψήφου ενώ η Nissan κατέχει το 15% της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας χωρίς αυτούς.

Καλύτερα μαζί?

Μία πιθανότητα να αποφευχθεί η αλλαγή της διασταυρούμενης δομής μετοχών θα ήταν να δημιουργηθεί μια εταιρεία χαρτοφυλακίου που να δίνει ίση εκπροσώπηση και στα τρία μέλη της συμμαχίας, η οποία περιλαμβάνει επίσης τη Mitsubishi Motors.

Η Renault όρισε ως CEO την Delbos, ως αντικαταστάτης του Bollore σε προσωρινή βάση. Ήταν μέρος του λεγόμενου Orange Group στη Renault που προώθησε στενότερους δεσμούς με τη Nissan, συμπεριλαμβανομένης της συγχώνευσης. Ο Senard οδήγησε αυτή την κίνηση, την οποία η Nissan απέρριψε εντελώς τον Απρίλιο.

Μην χάσεις...

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy