Renault News
RenaultΔιεθνήΕιδήσεις

Η Mercedes δεν θέλει το δικό της Renault Captur

Το πρότζεκτ ενός μικρού “SUV” βασισμένο στo Renault Captur δεν θα δει το φώς της ημέρας. Η γερμανική εταιρεία είπε όχι. Προτιμά να συνεργαστεί με την κινεζική Geely. Η Mercedes απομακρύνεται από τη Renault και τη Nissan, αν και οι διασταυρούμενες μετοχές, απο το 2010, παραμένουν για την ώρα.

Το ειδύλλιο που δημιούργησε το 2010 ο Carlos Ghosn, τότε διευθύνων σύμβουλος της Renault και της Nissan, και ο Dieter Zetsche, ο ομόλογός του στην Daimler (Mercedes), εξασθενεί. Και ο τομέας συνεργασίας μειώνεται. Τελευταίο αργοπορημένο πρότζεκτ μέχρι σήμερα: το μελλοντικό μικρό “SUV” της Mercedes, που θα μπορούσε να ήταν ένας ξάδελφος του ολοκαίνουργιου Renault Captur II. “Η Renault είχε κάνει προτάσεις στη Mercedes για ένα μικρό SUV”, λέει ο Olivier Brosse, υπεύθυνος μικρών αυτοκινήτων του Γάλλου κατασκευαστή. Αλλά, “η Mercedes αποφάσισε να το αναπτύξει με την (κινεζική) Geely, που είναι μέτοχος της”, ανέφερε μια εσωτερική πηγή της Renault που επικαλείτε το challenges.fr.

Ο κινέζος δισεκατομμυριούχος Li Shufu, ιδρυτής και προϊστάμενος της Geely, έγινε πράγματι τον Φεβρουάριο του 2018, με έκπληξη, ο μεγαλύτερος μέτοχος του γερμανικού ομίλου, με ποσοστό 9,69%. για 7,5 δισ. Ευρώ. Και οι δύο ομάδες ανακοίνωσαν τον περασμένο Μάρτιο ότι θα αναπτύξουν και θα παράγουν την επόμενη γενιά μικροηλεκτρικών αυτοκινήτων Smart στην Κίνα, ως μέρος μιας κοινής επιχείρησης 50-50. Και αυτό, από το 2022.

Η ανακοίνωση αυτή ήταν ένα σοβαρό πλήγμα για τη βασική συνεργασία σε μικρά αστικά αυτοκίνητα μεταξύ Renault και Daimler (πρότζκετ “Edison”). Επειδή το τρέχον Smart, το οποίο χρονολογείται από το 2014, έχει αναπτυχθεί με βάση το σημερινό Twingo III και μοιράζονταν το 60% με το 75% των εξαρτημάτων ανάλογα με τις εκδόσεις τους. Η Renault είχε αναλάβει το 80% των ευθυνών στο πρότζεκτ. Το τρέχον Smart Fortwo κατασκευάζεται ακόμα από τη Daimler στο Hambach στη Λωρραίνη και η έκδοση Forfour (τέσσερις θέσεις) απο την Renault στο Novo Mesto (Σλοβενία) στην ίδια γραμμή παραγωγής με το Twingo.

Η τέταρτη γενιά Twingo μαζί με την Fiat;
Αυτός ο διαχωρισμός δεν αποτελεί καλό οιωνό για μελλοντικές συνεργασίες. Μετα την μη συνέχιση της συνεργασίας με την Smart, η Renault αναρωτιέται επίσης πώς θα μπορέσει να αντικαταστήσει το Twingo ΙΙ που έφτασε τα πέντε χρόνια εμπορικής ζωής. «Σκεφτόμαστε αυτήν την αντικατάσταση, ίσως στην πλατφόρμα της ηλεκτροκίνησης», διαβεβαιώνει ο Olivier Brosse. Μια άλλη υπόθεση: να καθίσει πάνω στην πλατφόρμα “CMF-B” του νέου Captur 2 και Clio 5 αλλά στην απλοποιημένη της έκδοση, η οποία θα χρησιμεύσει ως βάση για το μελλοντικο Dacia Logan 2020. Το να χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα χαμηλού κόστους (“CMF- A “) του Ινδικού Kwid αποκλείεται. “Θα ήταν υπερβολικά περίπλοκο να τεθεί σε ευρωπαϊκά πρότυπα”, δήλωσε ο Olivier Brosse.

Το ιδανικό θα ήταν να βρεθεί ένας νέος συνεργάτης. Επειδή τα μικρά αυτοκίνητα, υπόκεινται σε ισχυρές και ακριβές πιέσεις λόγο των εκπομπών CO2, είναι αληθινά παζλ. Με σχετικά μικρούς όγκους πωλήσεων, 90.000 Twingo μόλις (3,5 φορές λιγότερο από το Clio) και 15,000 Smart Forfour παράγονται ετησίως στη Σλοβενία. Ξαφνικά, η αντικατάσταση του Twingo θα μπορούσε να είναι ένα σημείο επαφής μεταξύ της Renault και της Fiat Chrysler Automobiles, σε περίπτωση μιας νέας προσπάθειας να συγκεντρωθούν οι δύο ομάδες.

Ο διευθυντής του Magazin, ενός γερμανικού επιχειρηματικού περιοδικού, δήλωσε τον περασμένο Απρίλιο ότι η Daimler δεν πρέπει να ανανεώσει τις υπάρχουσες συνεργασίες με την Renault. Ο Ola Källenius, σημερινός διευθύνων σύμβουλος της Daimler, είναι πράγματι πολύ λιγότερο θετικός από τον Dieter Zetsche σε αυτές τις συνεργασίες. Από το 2010, η Daimler, η Renault και η Nissan έχουν πολλαπλές συμμετοχές – η γερμανική πλευρά διαθέτει το 3,1% της Nissan και της Renault, οι δεύτερες κατέχουν το 1,55% της εταιρείας απο την Στουτγάρδη. Και έχουν δημιουργηθεί πολλές τεχνικές συνεργασίες.

Κοινοί βενζινοκινητήρες και ντίζελ
Η Renault παραδίδει μικρούς πετρελαιοκινητήρες που εξοπλίζουν τις Mercedes A, B και C. Επιπλέον, ο νέος βενζινοκινητήρας 1.3 TCe της Συμμαχίας Renault-Nissan βρίσκεται επίσης κάτω από τα καπό των Α και Β και τα παράγωγά τους. Η Renault παράγει επίσης στο εργοστάσιο Maubeuge το Mercedes Citan. Το πρόβλημα είναι ότι αν το Renault Kangoo II (που ξεκίνησε το 2007) είναι επιτυχημένο, το Citan είναι πολύ λιγότερο. Το μέλλοντικό Kangoo 2020 θα συνεχίσει βέβαια να έχει και ξαδερφάκι στην Mercedes, όπως ανακοίνωσε ο γερμανός κατασκευαστής στα τέλη Αυγούστου. Θα μπορούσε να είναι μια από τις τελευταίες συνεργασίες.

Η Mercedes συνεργάζεται επίσης με τη Nissan. Το pick-up X-Class της Mercedes-Benz προέρχεται από το Nissan Navara (και το Renault Alaskan). Είναι επίσης εξοπλισμένο με κινητήρες της Renault. Δυστυχώς, αυτό το μοντέλο τόσο πολύ τραχύ για μια Mercedes και πολύ κοντά στη Nissan ή τη Renault δεν είναι επιτυχία! Και η Daimler σχεδιάζει να το σταματήσει. Τεχνική συνεργασία ήταν επίσης πρόσφατα μεταξύ της Mercedes και της Infiniti, της μάρκας πολυτελείας της Nissan. Το συμπαγές sedan Infiniti Q30 σχεδιάστηκε σε γερμανική πλατφόρμα. Αλλά αυτό το όχημα, που παράγεται στη Βρετανία, είναι μια πλήρης αποτυχία και η παραγωγή του έχει σταματήσει από το καλοκαίρι. Η Infiniti θα αποσυρθεί ακόμη και από την ευρωπαϊκή αγορά!

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική απορρήτου & cookies