Το Κινέζικο Renault K-ZE έχει τη δυνατότητα να γίνει το Dacia της ηλεκτρικής εποχής, προσφέροντας ένα εύρος 271 χιλιομέτρων για λιγότερο από 15.000 ευρώ.
Στερεά ποιότητα κατασκευής σε “συγκλονιστικά προσιτές τιμές”: έτσι η Renault έκανε τη Dacia τόσο μεγάλη επιτυχία σε όλο τον κόσμο. Τώρα, η Renault είναι έτοιμη να επαναλάβει αυτό το επίτευγμα με ένα ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό όχημα. Στην Κίνα, ο γάλλος κατασκευαστής αυτοκινήτων παρουσίασε προ μιας εβδομάδας το K-ZE, το οποίο θα κατασκευαστεί και θα πωληθεί στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικων οχηματων στον κόσμο το φετινό καλοκαίρι – προτού να κυκλοφορήσει παγκοσμίως αργότερα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Groupe Renault Thierry Bolloré είπε στο Βρετανικό AutoExpress: “Αυτό δεν είναι ένα κινεζικό προτζεκτ. Είναι ένα παγκόσμιο προτζεκτ “. Ακόμη και αν δεν ανεφέρε συγκεκριμένες περιοχές, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Ευρώπη βρίσκεται κοντά στην κορυφή της λίστας της γαλλικής εταιρείας. Ειδικά όταν τα συμβατικά αυτοκίνητα όπως το Clio θα αγωνιστούν για να ανταποκριθούν στις αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών που οφείλονται τα επόμενα χρόνια.
Ενώ το μεγαλύτερο μέρος της βιομηχανίας έχει στόχο την Tesla, το φτηνό και χαρούμενο K-ZE είναι μια ανάσα καθαρού αέρα. Με μήκος 3,73 μ., με τέσσερα σωστά καθίσματα (με ένα πέμπτο ως εφεδρικό) και χωρητικότητα 300 λίτρων, αυτό είναι ένα μικρό αυτοκίνητο με μεγάλες φιλοδοξίες. Η Renault αναφέρει ένα εύλογο εύρος 271 χιλιομέτρων σε πραγματικές συνθηκες και όλα αυτά σε τιμή περίπου 15.000 ευρώ πριν από τις συνήθεις κρατικές επιδοτήσεις που υπάρχουν ανά την Ευρώπη.
Κατά τη διάρκεια μιας δοκιμής του Βρετανικού AutoExpress κοντά στο εργοστάσιο Wuhan της Renault, ο επικεφαλής μηχανικός Jeremy Coiffier επιμένει ότι το K-ZE θα είναι ένα αυτοκίνητο που προσφέρει ευρωπαϊκή ποιότητα κατασκευής σε κινεζική τιμή.
Παρά τη συσκευασία μιας αξιοπρεπούς μπαταρίας 26.8kWh, το K-ZE ζυγίζει μόνο 921kg. Αυτό είναι μεταξύ 10 και 20% λιγότερα από τον ανταγωνισμό και ακόμα μπροστά από πολλά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα πόλης. Και δεδομένου ότι ο Coiffier εργάστηκε στο παρελθόν για την οργάνωση του Alpine A110, γνωρίζει σαφώς πώς να ισορροπήσει ένα αυτοκίνητο.
Παρόλα αυτά, δεν μπορείτε να περιμένετε θαύματα από το K-ZE – τελικά παράγει μόλις 44hp. Η υψηλή ταχύτητα οδήγησης είναι δυνατή και η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 105kmh.
Η εμβέλεια όπως είπαμε αναφέρεται σε 271 χιλιόμετρα στον παλαιότερο κύκλο NEDC και η οδήγηση στην πίστα για μια ώρα έδειξε μια λογική πτώση 25% στον υπολογιστή ταξιδιού του αυτοκινήτου. Εάν παραμείνετε κάτω από 60 χιλιόμετρα, η Renault ισχυρίζεται ότι η μπαταρία θα πρέπει να είναι καλή για όσο 350 χιλιόμετρα, η οποία θα πρέπει να αποδειχθεί περισσότερο από αρκετή για τους περισσότερους αγοραστές. Εκτός αυτού, όποιος βρισκόταν στη Σαγκάη ή το Πεκίνο – ή μάλιστα σε κάποια μεγάλη πόλη σε όλο τον κόσμο – θα γνωρίζει ότι ταχύτητες πάνω από 40 μίλια / ώρα είναι εξαιρετικά σπάνιες.
Σε μια γρήγορη φόρτιση, το K-ZE μπορεί να φτάσει από το μηδέν στο 80% πλήρες σε 50 λεπτά, ενώ μια αργή φόρτιση (για παράδειγμα, σε ένα βύσμα τριών ακίδων, για παράδειγμα) θα διαρκέσει τέσσερις ώρες. Αυτό δεν είναι θεαματικό, αλλά η Renault λέει ότι είναι “απόλυτα ικανοποιητική για την ταχεία αστική ζωή”.
Αλλά στο εσωτερικό είναι που το K-ZE λάμπει. Θα μπορούσε να είναι φτηνό, αλλά δεν φαίνεται ή αίσθηση λεπτή. Σίγουρα, τα πάνελ των θυρών και το ταμπλό είναι κατασκευασμένα από σκληρό πλαστικό και τα καθίσματα σε ύφασμα, αλλά όταν χτυπάτε τις πόρτες δεν αφήνετε την εντύπωση ότι ολόκληρο το αυτοκίνητο μπορεί να καταρρεύσει. Τα υλικά φαίνονται καθαρά και τα εξαρτήματα είναι καλά.
Ωστόσο, ο βασικός εξοπλισμός θα πρέπει να βελτιωθεί εάν αυτό το αυτοκίνητο πρόκειται να επιτύχει στην Ευρώπη. Το αυτοκίνητό της δοκιμής κινέζικης τεχνολογίας είχε ABS, αλλά δεν είχε ESP και δεν υπήρχαν πλευρικοί αερόσακοι. Ωστόσο, μακριά από το ακριβά κιτ ασφάλειας, το K-ZE έχει ένα καλύτερο επίπεδο εξοπλισμού από ό, τι πολλά πολυτελή ευρωπαϊκά αυτοκίνητα πόλης. Για παράδειγμα, ο κλιματισμός είναι στάνταρ, όπως και τα ηλεκτρικά παράθυρα. Έτσι είναι και η μεγάλη οκτώ ιντσών κεντρική οθόνη αφής.
Ωστόσο, υπάρχει και ένας άλλος λόγος που το K-ZE μπορεί να επαναλάβει την επιτυχία του Sandero και του Duster όταν φθάνει στην Ευρώπη: ο υπεύθυνος του προτζεκτ δεν είναι άλλος από τον Gérard Detourbet, τον άνθρωπο που συνέλαβε την ιδέα της Dacia σχεδόν 20 χρόνια πριν.
(Φωτογραφία: AutoExpress)