Renault Clio λοιπον, μια επιτυχία που διαρκεί σχεδόν 30 χρόνια για την Γαλλική μάρκα. Ας ρίξουμε μια γρήγορη ματιά από την πρώτη γενιά του 1990 μέχρι το νέο Clio 5 2019.
Με την ευκαιρία μιας στατικής παρουσίασης του Clio 5, η Renault συγκέντρωσε όλες τις γενιές για να μετρήσει την πρόοδο που σημειώθηκε … αλλά και για να ξυπνήσει κάποιες αναμνήσεις.
Ήταν το 1990, όταν το Supercinq έδωσε τη θέση του σε ένα νέο αυτοκίνητο, το Clio. Σχεδόν τριάντα χρόνια αργότερα και 15 εκατομμύρια πωλήσεις, το Renault Clio είναι ένα μοντέλο που έχει χτίσει την επιτυχία του πάνω στην ευελιξία του.
Renault Clio I (1990-1998)

Η Renault εγκαταλείπει την αρίθμηση των ονομάτων. Το Clio γεννήθηκε και σηματοδοτεί μια τεράστια αλλαγή από το Renault 5, που ονομαζόταν Supercinq. Παρά το μέγεθός του (3,70 μ. έναντι 3,65 μ.), το Clio είναι ένα πραγματικό upscale μέσω μιας πιο κολακευτικής παρουσίασης εκεινη την εποχή, αλλά κυρίως χάρη στον νέο εξοπλισμό για αυτή την κατηγορία: ABS, κλιματισμό, υδραυλικό τιμόνι, συναγερμός … Το σύνθημα της εποχής δίνει έμφαση στην ευελιξία του: “Έχει τα πάντα σπουδαία”.
Το Clio θα λάβει τον τίτλο “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 1991”. Η επιτυχία αναμένεται, δεδομένου ότι παίρνει κεφάλι στις πωλήσεις στη Γαλλία.
Εκτός από τις πολλές ειδικές εκδόσεις (Chipie, NRJ, Aida, Fiji, BeBop …), το Clio ήταν επίσης διαθέσιμο στην πολυτελή έκδοση Baccara και τις γρήγορες των 16V (1.8 16V 140 hp) και Williams (2.0 16V 150 hp). Αυτό το Clio ήταν διαθέσιμο σε αμάξωμα με 3 ή 5 πόρτες και επωφελήθηκε από δύο facelift το 1994 και το 1996.
Renault Clio II (1998 – 2012)

Λίγο μεγαλύτερη (3,77 μ.), η δεύτερη γενιά αλλάζει το βλέμμα της με στρογγυλές γραμμές. Αυτός είναι ο “βιο σχεδιασμός”, ένα αντιπροσωπευτικό στυλ της εποχής. Το Clio ενισχύει τον εξοπλισμό ασφαλείας του με ABS και αερόσακους στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Η άνεση είναι επίσης καλύτερη.
Επικρίθηκε από την άποψη της ποιότητας του ταμπλό του, αναθεωρείται πλήρως κατά τη διάρκεια της facelift έκδοσης του 2001. Το μπροστινό μέρος εξελίχθηκε επίσης σε βάθος για να αποκτήσει προσωπικότητα και να ανταγωνιστεί καλύτερα το Peugeot 206.
Αυτή η δεύτερη γενιά Clio θα έχει μακρά καριέρα. Πράγματι, μια έκδοση Campus εμφανίζεται το 2006, ενώ το Clio 3 κυκλοφορεί ήδη στην αγορά.
Με 3 και 5 πόρτες, το Clio II θα παραχθεί σε περισσότερα από 5,6 εκατομμύρια μονάδες. Θα γνωρίζει επίσης σπορ εκδόσεις με την RS (172 και μετά το facelift 182 hp) και RS V6 κεντρομηχανο με κίνηση πίσω (230 και μετά το facelift 255 hp).
Renault Clio III (2005 – 2014)

Με αυτή τη γενιά, το Clio μεγαλώνει κι’ άλλο: μήκος 3,99 μ., hands-free εκκίνηση, GPS, οκτώ αερόσακοι … Επίσης, κερδίζει σε αξιοπιστία, άνεση και ποιότητα. Σε αυτό το σημείο, αποτελεί μέρος των αναφορών της εποχής. Επίσης, σημειώστε ότι είναι το πρώτο του είδους του που πήρε πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNcap. Όλες οι ιδιότητές του ανταμείβονται καθώς ψηφίζεται “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2006”.
Κατά τη διάρκεια του facelift του 2009, το Clio θα επωφεληθεί από ένα νέο εμπρόσθιο τμήμα (προφυλακτήρα, μάσκα, φώτα, φώτα ομίχλης …) και αναθεώρηση πίσω (φώτα, προφυλακτήρα).
Εκτός από το ότι ήταν διαθέσιμο σε 3 και 5 πόρτες, αυτό το Clio εγκαινιάζει την έκδοση Estate. Το πολυτελές Initiale Paris μπαίνει επίσης στο παιχνίδι, όπως και το RS, το οποίο φτάνει τα 203 hp στο τέλος της καριέρας του.
Renault Clio IV (2012 – 2019)

Εκείνοι που πίστευαν ότι η γραμμή του Clio είναι λίγο ήπια θα αλλάξουν γνώμη με αυτή την τέταρτη γενιά. Καμπύλα οπίσθια φτερά, διακριτικές λαβές θυρών, χρώμα παρουσίασης κόκκινο, το Clio παίζει το χαρτί της “αποπλάνησης” και πιάνει. Καταφέρνει να πωλεί καλύτερα και καλύτερα κάθε χρόνο, από το 2012 έως το 2018, μια σπάνια απόδοση. Μέχρι τώρα, η παραγωγή ανέρχεται σε τέσσερα εκατομμύρια μονάδες και ήταν το φθηνότερο αυτοκίνητο στη Γαλλία μεταξύ 2013 και 2017.
Παρά την επιτυχία αυτή, το Clio επικρίνεται, ειδικά στο εσωτερικό του. Η ποιότητα των υλικών είναι απογοητευτική και η κεντρική κονσόλα στο ταμπλό δεν είναι ιδανικά ενσωματωμένη. Η facelift έκδοση του 2016 θα αποκαταστήσει εν μέρει τα προβλήματα αυτά.
Η έκδοση RS είναι στο προσκήνιο αλλά οι αλλαγές είναι σημαντικές: ο κινητήρας υιοθετεί ένα turbo και το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτοματο.
Renault Clio V (2019)

Ο Γάλλος κατασκευαστής κεφαλαιοποιεί το στυλ του Clio IV αλλά εκσυγχρονίζει το εσωτερικό πάρα πολύ. Η αντιληπτή ποιότητα καθίσταται προτεραιότητα και η τεχνολογία είναι πιο παρούσα από ποτέ, κυρίως με μια μεγάλη οθόνη αφής και ένα ψηφιακό σύστημα συνδυασμένο.