Renault News
Renault–Nissan-Mitsubishi

Τα κακά αποτελέσματα της Nissan κοστίζουν στη Renault

Η Nissan ανακοίνωσε την Τρίτη 14 Μαΐου μια πτώση των ετήσιων κερδών στα χαμηλότερα επίπεδα εδώ και σχεδόν μια δεκαετία και διαφαίνεται μια νέα πτώση φέτος, βλέποντας δύσκολους μήνες μπροστά για την εταιρεία που αποδυναμώθηκε από την πτώση του πρώην αφεντικού της Carlos Ghosn. Μια συγχώνευση με τη Renault θεωρείται επίσης πρόωρη από το αφεντικό της Nissan.

Κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους 2018/19 που έκλεισε στα τέλη Μαρτίου, η αυτοκινητοβιομηχανία από την Ιαπωνία, εταίρος της Renault, σημείωσε καθαρό κέρδος -57% σε ετήσια βάση, φθάνοντας τα 319 δισ. Γιέν (2,5 δισ. Ευρώ) αρχικός στόχος 500 δισ. γιεν.

Ο προϊστάμενος της Nissan, Hiroto Saikawa, έχει αναγνωρίσει τα “φτωχά αποτελέσματα”, ενώ τα βάζει στο λογαριασμό “υπερβολική προηγούμενη επένδυση”, αναφερόμενη στην εποχή του Ghosn.

Πρέπει να καθαρίσουμε την κατάσταση που κληρονομήσαμε από το παρελθόν και να εξασφαλίσουμε μια σταθερή ανάπτυξη με νέα προϊόντα”, και όχι μια τεχνητή φυλή για όγκους, είπε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στην έδρα της εταιρείας στην Yokohama (προάστιο του Τόκιο).

Πίσω στο 2010/2011
Πρέπει να επιστρέψουμε στην περίοδο 2010/11 για να βρούμε τόσο χαμηλά κέρδη: τότε, η Nissan ανέκαμψε σιγά σιγά από την παγκόσμια οικονομική κρίση και είχε μόλις πληγεί από τις βιομηχανικές επιπτώσεις του τρομερού σεισμού και του τσουνάμι του Μαρτίου 2011.

Η Nissan υποφέρει σήμερα από την απουσία ενός εξαιρετικού κέρδους από τη φορολογική μεταρρύθμιση στις Ηνωμένες Πολιτείες, η οποία τεχνητά φουσκώνει τους λογαριασμούς της το 2017/18, αλλά επίσης χτυπά ένα αυστηρά επιχειρησιακό σχέδιο.

Το λειτουργικό κέρδος υποχώρησε κατά 45% κατά την εξεταζόμενη περίοδο, με έσοδα 3,2% και 11,574 δισ. Γιέν (92,6 δισ. Ευρώ).

Η Nissan, ένας από τους πρωτοπόρους στην ηλεκτρική τεχνολογία με το Leaf και κατασκευαστή SUV’s οπως τα Rogue, Qashqai και X-Trail, έχει πουλήσει 5,5 εκατομμύρια οχήματα, σημειώνοντας απότομη πτώση στην κυρίαρχη αγορά στις Ηνωμένες Πολιτείες (-9,3%) και στην Ευρώπη -15%) και δεν αναμένει ανάκαμψη το 2019/20 σε αυτές τις δύο περιοχές.

Ως αποτέλεσμα, το καθαρό εισόδημα αναμένεται να μειωθεί κατά το ήμισυ φέτος στα 170 δισ. Γιέν.

Όχι σε συγχώνευση
Ο Hiroto Saikawa, αντίθετος σε μια συγχώνευση με το γαλλο εταίρο της συμμαχίας, αναφέρει ότι είναι πρόωρη μια πιθανή προσέγγιση. Μια κοινή γνώμη, σύμφωνα με τον ίδιο, από τον γάλλο ομόλογό του.

Το σημείο στο οποίο συμφωνώ με τον Jean-Dominique Senard είναι ότι δεν είναι καιρός να συζητήσουμε (cross-shareholdings)”, δήλωσε ο πρόεδρος της Nissan. “Η Nissan πρέπει να επικεντρωθεί πλήρως στην ανάκαμψη της”, επέμεινε.

Μετά από εβδομάδες διαμάχης που ακολούθησε την υπόθεση Ghosn, ολοκληρώθηκε μια εκεχειρία, αλλά πρόσφατες διαρροές στον Τύπο σχετικά με τη σύσφιξη των δεσμών έχουν ανοίξει ξανά τα τραύματα.

Στο χρηματιστήριο, οι ανακοινώσεις του CEO της Nissan συμπαρασύρουν την Renault, η οποία υποχώρησε 3,33% στα 52,56 ευρώ σε 14 ώρες, όταν ολόκληρος ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας άλλαζε στο πράσινο.

Μην χάσεις...