Δύο δεκαετίες μετά την επανάσταση που έφερε στην κατηγορία μικρών αυτοκινήτων με την πρώτη γενιά Twingo, η Renault ανανέωσε το 2014 με μια φρέσκια ματιά το διάσημο αυτοκίνητο πόλης της. Οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της μάρκας ξεκίνησαν από λευκό φύλλο χαρτί έχοντας έμπνευση από την κληρονομιά που άφησε το πρωτότυπο Twingo και το Renault 5.
Ένα πρότζεκτ σε συνεργασία με την Daimler
Το 2008, οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Renault έθεσαν ως στόχο να δημιουργήσουν την επόμενη γενιά Twingo, με στόχο την αναζωπύρωση του πρωτοποριακού πνεύματος που ήταν το σήμα κατατεθέν του αρχικού Twingo που κυκλοφόρησε το 1992. Ήταν μια δύσκολη αποστολή, αλλά έθεσαν υψηλά τον πήχη, σύμφωνα με την φιλοσοφία πίσω από το εικονικό μοντέλο που έγινε σύμβολο δημιουργικότητας της Renault. Ο στόχος ήταν να δημιουργηθεί ένα ακόμα πιο ευρύχωρο και πιο ευέλικτο αυτοκίνητο πόλης, και αυτό συνέβη με την αλλαγή της θέσης του κινητήρα στο πίσω μέρος παρά το υψηλότερο κόστος ανάπτυξης που αυτό συνεπαγόταν. Οι σκέψεις της Renault βρήκαν απήχηση σε αυτούς της Daimler η οποία ταυτόχρονα, ήταν στην διερεύνηση ιδεών για την επόμενη γενιά του μοντέλου της, Smart. Μετά από πολλές συνομιλίες και διαβουλευσεις, μια στρατηγική συμφωνία συνεργασίας συνήφθη από τις δύο εταιρείες το 2010, σηματοδοτώντας επίσημα το πράσινο φως για την από κοινού ανάπτυξη του νέου Twingo και τις εκδόσεις Smart.
Ένας κινητήρας προσαρμοσμένος στο πίσω μέρος για καλό κράτημα και επιπλέον χώρο στο εσωτερικό
Η τοποθέτηση του κινητήρα στο πίσω μέρος ήταν ένα σημαντικό συν για ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης, δεδομένου ότι απελευθερώνει το εμπρόσθιο άκρο και βελτιώνει σημαντικά τον κύκλο στροφής. Πράγματι, το νέο Twingo είναι εκπληκτικά ευέλικτο σε κατοικημένες περιοχές και σταθμεύει εύκολα με μόνο λίγες στροφές του τιμονιού. Σε συνδυασμό με τη χρήση ενός μικρότερου μπλοκ κινητήρα και την τοποθέτηση των τροχών σε ακραίες γωνίες, ο κινητήρας τοποθετείται πίσω απελευθερώνοντας επιπλέον χώρο στην καμπίνα, ενώ το νέο Twingo διαθέτει το είδος του μεταξονίου και την ευρυχωρία του εσωτερικού που μοιάζει με μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητο.
Το Twingo ξεκίνησε με την επιλογή τρικυλίνδρων βενζινοκινητήρων ατμοσφαιρικών και turbo. Αυτοί ήταν οι SCe 70 (70hp / 91Nm) και Energy TCe 90 (898cc 90hp / 135Nm). Το Twingo GT, το οποίο έκανε ντεμπούτο τον Ιούνιο του 2016, κυκλοφόρησε σε ολόκληρη την Ευρώπη από το τέταρτο τρίμηνο του 2016 και τροφοδοτείται με 110 hp του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα TCe 898cc.
Τι μέλλει γενέσθαι..
Την επόμενη χρονιά, θα πρέπει να δούμε μια ανανέωση στο μέσο της ζωής του μοντέλου, αν και το αυτοκίνητο εξακολουθεί να φαίνεται φρέσκο. Αυτή η ανανεωμένη έκδοση του Twingo θα πρέπει να μείνει στην αγορά έως τα τέλη του 2020 ή ενδεχομένως το 2021, όταν αναμένεται να κυκλοφορήσει το μοντέλο της επόμενης γενιάς. Η Daimler και η Renault έχουν αναφέρει ότι ενδιαφέρονται να μοιραστούν τα έξοδα ανάπτυξης του μελλοντικού Twingo, smart fortwo και smart forfour, όπως συμβαίνει με τα τρέχοντα μοντέλα. Και εδώ ελπίζουμε ότι η ηλεκτρική έκδοση του Twingo μπορεί να εμφανιστεί ακόμη και αν πρέπει να είναι κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του μοντέλου της επόμενης γενιάς, όταν θα πρέπει να είναι διαθέσιμες οι ελαφρύτερες μπαταρίες – ενδεχομένως και οι στερεές.