Renault News
Renault Renault–Nissan-Mitsubishi Διεθνή Ειδήσεις

Σε τι θα ωφεληθούν, Renault & Fiat Chrysler, από μια πιθανή συγχώνευση

Η Fiat Chrysler θα αποκτούσε την απαιτούμενη κλίμακα, αποκτώντας πρόσβαση στις πλατφόρμες της Renault για τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα crossover, αν προχωρήσει η προτεινόμενη συγχώνευση των δύο Ευρωπαίων γιγάντων της αυτοκινητοβιομηχανιας.

Η FCA παρουσίασε ένα σχέδιο συγχώνευσης τη Δευτέρα στην Renault, η οποία την αποκαλεί μια “φιλική” προσφορά.

Ενώ η FCA υπερέβη την Renault παγκοσμίως πέρυσι σε πωλήσεις με 4,8 εκατομμύρια οχήματα έναντι 3,9 εκατομμύρια, η FCA είναι σήμερα το άθροισμα τριών περιφερειακών επιχειρήσεων. Η Renault, ωστόσο, είναι πολύ πιο ολοκληρωμένη σε παγκόσμιο επίπεδο με τον εταίρο της συμμαχίας, Nissan, επειδή οι δύο συνεργάζονται από το 1999.

Ενώ είναι εύκολο να υποσχεθούν ταχείες βιομηχανικές συνέργειες σε ένα δελτίο τύπου ή σε μια παρουσίαση του PowerPoint, χρειάζονται χρόνια για να γίνουν πραγματικότητα. Για παράδειγμα, η Renault-Nissan χρειάστηκε περισσότερο από μια δεκαετία για να δημιουργήσει μια πραγματικά κοινή παγκόσμια πλατφόρμα. Η CMF, που εισήχθη το 2013, μειώνει το κόστος ανάπτυξης έως και 40% και το κόστος των ανταλλακτικών έως και 30%, αναφέρει η Renault-Nissan.

Η CMF δεν αποτελεί ενιαία πλατφόρμα. Πρόκειται για ένα σύστημα εναλλάξιμων μονάδων που εφαρμόζεται σε σχεδόν κάθε μέγεθος οχήματος. Ανά τομέα, είναι γνωστό ως CMF-A (minicars), CMF-B (μικρά αυτοκίνητα) και CMF-C / D (συμπαγή και μεσαία αυτοκίνητα). Με περισσότερα από 20 μοντέλα που βασίζονται στη CMF, η Renault-Nissan αναμένει περίπου 9 εκατομμύρια οχήματα ετησίως να έχουν την κοινή πλατφόρμα.

Εάν η πιθανή συγχώνευση οριστικοποιηθεί, ο αριθμός αυτός θα μπορούσε εύκολα να φτάσει τα 10 εκατομμύρια οχήματα, διότι η πρόσβαση στη CMF θα επιτρέψει στην FCA να αναπτύξει πιο γρήγορα μια παγκόσμια σειρά επιβατικών αυτοκινήτων και crossover από ό, τι θα μπορούσε να κάνει μόνη της.

Το Μάρτιο η συμμαχία έκανε το ντεμπούτο της CMF-B με το λανσάρισμα του νέου Renault Clio 5, το οποίο δεν είναι μόνο το καλύτερο σε πωλησεις όχημα της γαλλικής εταιρείας στην Ευρώπη, αλλά και το μοντέλο Νο2 σε πωλησεις στην Ευρώπη πίσω από το Volkswagen Golf το 2018.

Η FCA, εν τω μεταξύ, έγινε μια ενιαία οντότητα μόλις τον Οκτώβριο του 2014. Αυτό σημαίνει ότι η κοινή χρήση πλατφόρμας και κινητήρων σε όλες τις τρεις κύριες περιοχές δραστηριοτητας της FCA – Βόρεια Αμερική, Ευρώπη, Μέση Ανατολή Αφρική και Λατινική Αμερική – είναι περιθωριακή.

Η μόνη εξαίρεση είναι η μάρκα Jeep, της οποίας το μικρό Renegade, το Compass και το μεσαίο Cherokee είναι κατασκευασμένα σε διαφορετικές περιοχές ανά τον κόσμο χρησιμοποιώντας τις ίδιες βάσεις.

Για τη Renault, τα πλεονεκτήματα μιας πλατφόρμας που θα μπορούσε να αποκτήσει από την FCA θα ήταν πιο περιφερειακά από ό, τι τα παγκόσμια, αλλά παραμένουν σημαντικά. Για παράδειγμα, στη Βόρεια Αμερική, η FCA θα μπορούσε να δώσει στην Renault πρόσβαση στην αρχιτεκτονική σώματος-πλαισίου του Jeep Wrangler SUV και Gladiator, καθώς και μια νέα αρχιτεκτονική unibody που σχεδιάστηκε για να υποστηρίξει το νέο Jeep Grand Cherokee και τα μεγαλύτερα αδέλφια του .

Στην Ευρώπη, η FCA θα μπορούσε να μοιραστεί την πλατφόρμα Giorgio με κίνηση στους πίσω τροχούς και όλους τους τροχούς που δημιουργήθηκε για το μεσαίο sedan της Alfa Romeo Giulia και το SUV μεσαίου μεγέθους Stelvio. Ο CEO της FCA Mike Manley δήλωσε πρόσφατα ότι η αρχιτεκτονική Giorgio θα αποτελέσει επίσης τη βάση για μια μελλοντική σειρά μοντέλων της Maserati.

Μην χάσεις...

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy