Renault News
Renault Twingo Διεθνή Ειδήσεις Ηλεκτρικά

Το ηλεκτρικό Renault Twingo ΙΙΙ έχει «παγώσει» για 5 χρόνια παρά την ανάπτυξη του. Θα φτάσει στην παραγωγή;

Ήταν το έτος 2008 όταν η Renault ξεκίνησε την ανάπτυξη της πλατφόρμας Edison. Αυτή η αρχιτεκτονική για τα αστικά αυτοκίνητα (Κατηγορία Α) είχε ως ιδιαιτερότητα τη μηχανική διαρρύθμισή της (πίσω κινητηρα και κίνηση), μια λύση που σπάνια την βλέπουμε σήμερα, που ωστόσο είχε μεγάλο πλεονέκτημα στα αστικά αυτοκίνητα: καθώς οι τροχοί θα μπορούσαν να περιστρέφονται πολύ περισσότερο, δίνοντας στο όχημα πολύ μικρότερη ακτίνα στροφής.

Ωστόσο, η κατηγορία οχηματων Α είναι μια από της λιγότερο κερδοφόρες στην ευρωπαϊκή αγορά, οπότε η Renault έπρεπε να βρει έναν σύμμαχο με τον οποίο να μοιραστεί την ανάπτυξη της πλατφόρμας Edison. Ο επιλεγμένος ήταν τελικά ο γερμανικός όμιλος Daimler (Mercedes-Benz). Φρούτα αυτής της ένωσης ήταν τα Renault Twingo και Smart fortwo της τρίτης γενιάς και το Smart forfour δεύτερης γενιάς που ξεκίνησε το 2014.

Η πλατφόρμα Edison ήταν έτοιμη να δεχτεί 100% ηλεκτρική μηχανική, όπως αποδεικνύεται από το υψηλό ύψος των προαναφερθέντων μοντέλων, το οποίο επιτρέπει την ενσωμάτωση των μπαταριών. Επιπλέον, δεδομένου του μικρού μεγέθους ενός ηλεκτρικού κινητήρα, η “ολόπλευρη” φύση αυτών των οχημάτων ταιριάζει τέλεια με αυτό το είδος συστήματος κίνησης.

Το Smart fortwo ED και το forfour ED (που τώρα μετονομάστηκαν σε EQ fortwo και EQ forfour) ξεκίνησαν το 2017, εξοπλισμένα με κινητήρα 82 ίππων που προέρχεται από το Renault ZOE. Η Renault είχε προγραμματίσει να ξεκινήσει το 2015 τη δική της ηλεκτρική έκδοση του Twingo βασισμένη σχεδιαστικά στο Twin’Z Concept (βλέπε φωτογραφίες). Ωστόσο, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων την εποχή εκείνη ήταν πολύ χαμηλότερες από τις προβλέψεις της συμμαχίας Renault-Nissan (υπολογίζουν ότι θα πουλούσαν 1,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα για το 2016), γεγονός που τους οδήγησε στο πάγωμα του προτζεκτ.

Από τότε, πολλά πράγματα έχουν αλλάξει: η Smart κατέχει σήμερα το 50% της Geely (Volvo, Polestar, Lotus …) και θα παράγει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία θα παράγονται στην Κίνα. Το ZOE είναι ένα από τα καλύτερα πωλούμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη και φέτος θα περάσει στην δεύτερη γενιά του, και που θα του επιτρέψει να συμβαδίσει με τον ανταγωνισμό. Επίσης, η Renault παρουσίασε στην Κίνα το City K-ZE, ένα χαμηλού κόστους αστικό ηλεκτρικό όχημα που θα μπορούσε να φτάσει στην Ευρώπη με τα σήματα της Dacia.

Αυτό το πανόραμα άνοιξε πολλές ερωτήσεις σχετικά με το μέλλον του Twingo, το οποίο μόλις έλαβε ένα facelift που έχει βελτιώσει στα σημεια την εξωτερική σχεδίαση, τα τεχνολογικά και τους κινητήρες (το μοντέλο φαίνεται να είναι πιο σταθερό και πιο άνετο). Τι θα συμβεί όταν το σημερινό Twingo III ολοκληρώσει την παραγωγή του γύρω στο 2021/2022;

Η αλήθεια είναι ότι σήμερα το μέλλον του μοντέλου είναι αβέβαιο. Μετά την απώλεια του στρατηγικού εταίρου της και δεδομένης της ασταμάτητης ηλεκτροκίνησης της ευρωπαϊκής κατηγορίας οχηματων Α για να καλύψει τα νέα όρια εκπομπών, μερικές φήμες δείχνουν ότι η Renault θα μπορούσε να εγκαταλείψει την παραγωγή του αστικού μοντέλου υπέρ ενός Dacia City K-ZE, το οποίο θα φτάσει γύρω στο έτος 2021 στην Γηραιά Ήπειρο.

Άλλες πηγές πιστεύουν ωστόσο ότι η Renault θα αποφασίσει να ανανεώσει το μικρό μοντέλο εκμεταλλευόμενοι την πλατφόρμα Edison που έχει ήδη αναπτυχθεί, τοποθετώντας το ηλεκτρικό αυτοκίνητο μεταξύ ενός Dacia City K-ZE (15.000 ευρώ, 26.8 kWh) και της δεύτερης γενιάς Renault ZOE ( περισσότερο από 50 kWh). Επομένως, δεν θα ήταν παράλογο να σκεφτούμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο περίπου 35-40 kWh (300 km WLTP) για περίπου 20.000 ευρώ. Δεδομένου του υψηλού ύψους του οχήματος, είναι πιθανό να τροποποιηθεί για να γίνει ένα είδος SUV.

Επιπλέον, ακολουθώντας το παράδειγμα της Volkswagen με το Volkswagen up !, SEAT Mii και Skoda Citigo και PSA με τα Citroën C1, Peugeot 108 και Toyota Aygo, η Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi θα μπορούσε να ξεκινήσει διπλά μοντέλα με βάση το ηλεκτρικό Twingo τα οποία θα επιτρέψουν στη Renault να αποσβέσει την ανάπτυξη του μοντέλου χωρίς να στηριχθεί σε εξωτερικούς συμμάχους.

Μην χάσεις...