Renault News
RenaultΔιεθνή

Η Renault στοιχηματίζει πολλα στην Κίνα παρά τη δύσκολη αρχή

Ένας από τους τελευταίους κατασκευαστές αυτοκινήτων που έχουν εγκατασταθεί στην Κίνα, η Renault θέλει να υπερδιπλασιάσει τις πωλήσεις της μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια στη μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο, παρά την επιβράδυνση των πωλήσεων, στηριζόμενη στην έκρηξη των ηλεκτρικών οχημάτων και την τεχνογνωσία της στα επαγγελματικά οχήματα LCV.

Δεν απέχει πολύ από τους μεγάλους οικιστικούς πύργους του Wuhan, τα SUV Kadjar και Koleos βρίσκονται μπροστά από το ολοκαίνουργιο εργοστάσιο που χτίστηκε με τον τοπικό εταίρο Dongfeng.

Αλλά οι πωλήσεις μειώνονται: ο γάλλος κατασκευαστής, που έφτασε στην Κίνα μόλις το 2016, πλήττεται σκληρά από την πτώση της κινεζικής αγοράς.

Ως νεοεισερχόμενος, η γαλλική μάρκα παραμένει σε μεγάλο βαθμό άγνωστη στη χώρα, αν και η παρουσία της στη Formula 1 έχει προσφέρει μια βιτρίνα τα τελευταία χρόνια.

Οι αρχές είναι δύσκολες, αναγνωρίζει ο Guillaume Sicart, εμπορικός διευθυντής της Κίνας. Δεν έχει κυκλοφορήσει κανένα νέο όχημα μέσα σε δύο χρόνια και “χωρίς καινοτομία, η μάρκα δεν βρίσκεται πλέον στο μπροστινό μέρος της σκηνής”, λέει.

Αλλά η δραστηριότητα θα πρέπει να ξεκινήσει με επτά νέα οχήματα που έχουν προγραμματιστεί μέχρι το 2022, συμπεριλαμβανομένου ενός μικρού ηλεκτρικού SUV που θα κυκλοφορήσει αυτό το φθινόπωρο, το K-ZE, ένα μοντέλο που προσέλκυσε την προσοχή αυτή την εβδομάδα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης.


Ξεκάθαρη στρατηγική

Εν τω μεταξύ, οι κινεζικοί όγκοι πωλήσεων της Renault μειώθηκαν κατά 64% το πρώτο τρίμηνο σε μόλις πάνω από 6.000 μονάδες, αριθμός πολύ μικρός σε σύγκριση με τα 6 εκατομμύρια αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στη χώρα κατά την ίδια περίοδο.

Επιπλέον, υπάρχουν 36.000 επαγγελματικά οχήματα της κοινοπραξίας που δρομολογήθηκαν το 2017 με του συνεργάτη Brillance και διατίθενται στο εμπόριο με τις τοπικές μάρκες Jinbei και Huasong.

Συνολικά, η Renault σημείωσε πωλήσεις 217.000 πέρυσι, λιγότερο από το 1% της αγοράς. Ωστόσο, το 2018, η Κίνα έγινε η τέταρτη μεγαλύτερη αγορά του ομίλου Renault.

Από τώρα και στο εξής, οι Γάλλοι σκοπεύουν σε 550.000 μονάδες μέχρι το 2022, με τη φιλοδοξία να καταστήσουν την Κίνα τον κύριο μοχλό ανάπτυξής της.

“Η αγορά είναι δύσκολη, φτάσαμε αργά, αλλά έχουμε μια σαφή στρατηγική”, ανέφερε στο AFP ο François Provost, διευθυντής επιχειρήσεων της Renault στην Κίνα.

“Η ραχοκοκαλιά της εκκίνησης είναι η κοινή επιχείρηση με τη Dongfeng που παράγει επιβατικά αυτοκίνητα της Renault”, εξηγεί.

Το εργοστάσιο του Wuhan, το οποίο μπορεί να παράγει 150.000 οχήματα ετησίως, έχει ξεκινήσει με τα SUVs “επειδή είναι ένας αυξανόμενος τομέας και ένας φορέας εικόνας, που αντιπροσωπεύει σχεδόν το 45% των πωλήσεων”.

“Δεν είμαστε ικανοποιημένοι από το επίπεδο των πωλήσεων, αλλά τα Kadjar και Koleos αναγνωρίζονται από την αγορά για την υψηλή τους ποιότητα και αυτή είναι η βάση για μελλοντική ανάπτυξη”, δήλωσε ο διευθυντής της Renault, Thierry Bolloré στη Σαγκάη.

Ηλεκτρικά οχήματα

Η Renault, υποστηριζόμενη από τον Ιαπωνικό εταίρο της Nissan, που είναι πολύ καλά εδραιωμένος στην Κίνα, βασίζεται επίσης στην έκρηξη των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων που θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν το ένα πέμπτο της αγοράς το 2025.

Προωθούμενη από τις αρχές, οι πωλήσεις αυτές διπλασιάζονται κάθε χρόνο – μια ευκαιρία για τη Renault, πρωτοπόρο και ηγέτη στην Ευρώπη σε αυτές τις τεχνολογίες.

Το μικρό K-ZE, που αναπτύχθηκε και παράχθηκε σε τοπικό επίπεδο, ελπίζει να κάνει ένα όνομα για τον εαυτό του συνδυάζοντας ευρωπαϊκά πρότυπα ποιότητας με τις κινεζικές τιμές. Την Τετάρτη εκλέχτηκε από τον κινεζικό Τύπο το καλύτερο ηλεκτροκίνητο όχημα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης.

Δύο άλλα ηλεκτρικά μοντέλα θα ξεκινήσουν μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια. Όλα προέρχονται από μια δεύτερη κοινοπραξία που περιλαμβάνει τις Renault, Nissan και Dongfeng, οι οποίες μπορούν να κατασκευάσουν 120.000 οχήματα ετησίως.

Η Renault έχει δίκιο να επικεντρώνεται στα ηλεκτρικά επειδή “πρέπει να βρισκεται στην πρώτη γραμμή”, δήλωσε ο Lawrence Petizon, ειδικός στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Αλλά η επιβολή “μπροστά σε Κινέζους κατασκευαστές, όπως οι BYD ή Geely, παραμένει μια πρόκληση”, σύμφωνα με τον ίδιο: οι τοπικοί κατασκευαστές ελέγχουν το 90% αυτής της αγοράς και η “Renault είναι καινούργια στην Κίνα”.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική απορρήτου & cookies